Apple a trimis comunicări dezvoltatorilor de aplicații de iOS prin care aceștia sunt înștiințați de planurile companiei de curățare a magazinului de aplicații pentru iPhone și iPad.
Atât Apple, cât și Google s-au lăudat în ultimii ani cu numărul de aplicații disponibile pentru platformele lor. Însă, cum orice utilizator de Android sau iOS a observat până acum, în magazinele de aplicații ale celor doi există și foarte multe aplicații care nu mai funcționează sau care nu mai corespund principiilor moderne de funcționare și design.
Apple pare să fie primul dispus să ia măsuri în acest sens. Astfel, compania a informat dezvoltatorii de aplicații pentru iPhone și iPad că va începe un proces de curățare a magazinului de aplicații.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Concret, curățenia va începe pe 7 septembrie. Toate aplicațiile care se blochează în momentul lansării vor fi șterse automat din App Store. În această categorie intră aplicații dezvoltate pentru versiuni mai vechi de iOS și care nu au mai fost actualizate.
Apoi vor fi luat în vizor aplicațiile care, conform notificării trimise de Apple, nu funcționează corect (facilități care nu merg, blocări frecvente pe parcursul utilizării etc), care nu au fost actualizate de mult sau care nu respectă regulile actuale ale magazinului de aplicații.
În plus, Apple va merge mai departe și va lua inclusiv măsuri antispam. Aceste măsuri vizează aplicațiile care folosesc diverse trucuri pentru a ranka sus în căutările după termeni populari. Această măsură ar trebui să ducă, în teorie, la creșterea relevanței rezultatelor afișate în urma căutărilor.
O măsură concretă în acest sens va fi limitarea numărului de caractere pe care numele unei aplicații le poate conține la 50. Cel mai probabil această măsură va fi urmată și de unele modificări ale algoritmului de rankare din App Store.
Măsurile vin ca urmare a promisiunilor Apple de a îmbunătăți vizibilitatea aplicațiilor. Odată cu iOS 10, versiune ce urmează să fie disponibilă în această toamnă, Apple va introduce așa-numitele rezultate sponsorizate - dezvoltatorii pot plăti pentru ca aplicațiilor lor să fie afișate primele după anumite căutări.
Ultimul recensământ de aplicații pentru iOS datează din iunie 2016 și a scos la iveală peste 2 milioane de aplicații pentru iPhone și iPad. Acestea au fost descărcate de peste 130 de miliarde de ori din 2008, de când a fost lansat App Store.