Utilizatorii de Android au descărcat de două ori mai multe aplicații decât cei de iOS, în 2015, dar aplicațiile de Android nu sunt la fel de profitabile pentru dezvoltatori precum cele de iPhone și iPad.
Raportul publicat de App Annie, companie de analiză a pieței aplicațiilor de smartphone, arată că magazinul de conținut Google Play a furnizat anul trecut aproximativ 200 milioane de aplicații, în timp ce numărul de aplicații instalate din App Store s-a situat la aproximativ 100 de milioane.
Este logic ca Android, cu o cotă de piață de peste 80%, să stea mai bine la acest capitol. Dar dacă e să comparăm cu iOS, care are circa 13%, media de aplicații per utilizator ar fi net în favoarea utilizatorilor de iOS. Ceea ce explică parțial și de ce aplicațiile de iOS aduc mai mulți bani dezvoltatorilor.
Nu doar că veniturile din aplicații de iOS sunt mai mari, dar ritmul de creștere al acestora a fost superior, anul trecut, celui înregistrat de aplicațiile Android. Fapt cu atât mai semnificativ, cu cât numărul de download-uri ale aplicațiilor de Android a crescut puternic.
90% din creșterea veniturilor generate de alicațiile de iOS vine din Statele Unite, Japonia și China.