Cota de piață a sistemului de operare pentru dispozitive mobile dezvoltat de Google a crescut și în Q3 2016, depășind 87 de procente.
Conform Strategy Analytics, în ultimul trimestru au fost vândute 328,6 milioane de dispozitive cu Android, cu 10,3% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, când erau înregistrate vânzări de 298 de milioane de unități.
Ca urmare, cota de piață a sistemului celor de de la Google a ajuns la 87,5%, după ce în Q3 2015 aceasta era de 84,1%.
În același timp, rivalul iOS a scăzut atât ca număr de unități vândute, cât și în ceea ce privește cota de piață. Apple a reușit să vândă 45,5% milioane de unități în Q3 2016, cu 5,2% mai puțin decât cele 48 de milioane de dispozitive vândute în același trimestru al anului trecut. Cota companiei din Cupertino a scăzut de la 13,6% în Q3 2015, la 12,1% în ultimul trimestru.
CITEȘTE ȘI Apple ar putea folosi un ecran OLED pe viitorul iPhone 8Restul platformelor sunt ca și inexistente în acest moment, atât Windows Phone, cât și Black Berry dispărând efectiv din piață, ca urmare a schimbărilor de strategie ale celor două companii. Black Berrry a adoptat Android-ul, iar Microsoft a trecut Windows Phone pe linie moartă, înainte să-și pregătească un nou asalt cu Windows 10 în prim-plan.
Pe de altă parte, deși domină copios piața, Android găsește în continuare resurse să crească, dar deja creșterea vine pe plan secundar pentru Google. Piața telefoanelor cu Android este compusă dintr-un număr foarte mare de producători, puțini dintre aceștia reușind să facă profit. În plus, telefoanele produse de Google atacă cota de piață a propriilor parteneri, în ciuda faptului că Google vrea ca Pixel să fie un rival la iPhone.
Scopul Google în acest moment pare a fi lupta la nivelul flagship-urilor. Acolo marja de profit este mai mare, iar cel care trebuie bătut este iPhone. Compania pare dispusă să ia pe cont propriu această luptă, chiar dacă proprii parteneri vor fi victime colaterale.