Vânzările de smartphone-uri la nivel global au ajuns anul trecut la 1,4 miliarde de unități, dar producătorii nu sunt la fel de optimiști în ceea ce privește 2016.
Conform analizei realizate de Strategy Analytics, cele 1,4 miliarde de smartphone-uri vândute în 2015 au însemnat o creștere de 12,3% față de anul precent. Problema e că ritmul creșterii este din ce în ce mai mic, iar unii dintre producători se așteaptă și la stagnare în 2016.
De altfel, ultimul trimestru din 2015, cu 404,5 milioane de smartphone-uri vândute are o creștere de numai 6,4% față de Q4 2014,fiind cea mai mică creștere din istorie. Problema, conform Strategy Analytics, este că majoritatea utilizatorilor din piețele importante, precum China, au deja un dispozitiv și nu sunt motivați să îl schimbe.
Samsung se menține în poziția de lider, dar cele 2,5 milioane de smartphone-uri vândute în plus în 2015 nu-l ajută să-și mențină cota de piață. Compania coreeană scade, în 2015, de la 24,7% cotă de piață la 22,2%.
În schimb, Apple a reușit să-și crească anul trecut cota de piață cu 1,1 puncte procentuale, ajungând la 16,1%.
Cea mai mare creștere din top 5 o are Huawei, care se menține pe poziția a treia, ajungând la o cotă de piață de 7,4%.
Chinezii de la Xiaomi, văzuți ca fiind cea mai mare amenințare pentru brandurile puternice, au dezamăgit cu o creștere de doar 0,2%, semn că trebuie să facă pasul către piața globală cât mai repede.
Ceea ce nu se spune în analiza amintită, dar este evident, e faptul că nu atât puterea de cumpărare este cea mai mare problemă, cât nivelul redus spre inexistent de progres tehnologic de la an la an. De exemplu, niciunul dintre marii producători de smartphone-uri nu pare suficient de preocupat de dezvoltarea unui nou sistem de acumulatori care să rezolve cel mai mare neajuns al dispozitivelor mobile, autonomia.
Și nu doar progresul tehnologic lipsește, ci și noutățile în materie de design și construcție, care apar doar la 2-3 ani. Asta pentru că majoritatea producătorilor folosesc același design mai mulți ani la rând. Altfel, chiar și într-o piață aflată aproape de saturație cum este aceasta, ar exista măcar motivația upgrade-ului.