Platforma video YouTube vrea să se extindă pe zona jocurilor și să ofere utilizatorilor acces la diverse titluri casual, demarând un test în acest sens.
Cea mai nouă idee în misiunea continuă a YouTube de creștere a veniturilor este extinderea pe partea de jocuri, unde își pot face loc mai multe reclame vândute de platforma deținută de Google.
În acest sens, YouTube a început să testeze o secțiune numită „Playables”, care apare pe site-urile mobile și de desktop și oferă acces la jocuri. Este vorba de jocuri care chiar pot fi jucate, nu de streaming.
CITEȘTE ȘI Spotify vrea să ofere acces la versuri doar abonaților PremiumSecțiunea, disponibilă deocamdată unui număr limitat de utilizatori, include jocuri casual, ușor de jucat la birou, precum Stack Bounce, un joc în care se folosește o minge pentru a se sparge inele prin click-uri date la momentul potrivit.
Extinderea YouTube în zona jocurilor seamănă, până la un punct, cu strategia Netflix, care oferă deja un număr semnificativ jocuri mobile casual. Netflix, însă, are planuri ambițioase, vrând să dezvolte și să ofere și jocuri premium pe viitor.
Google, pe de altă parte, proprietarul YouTube, a eșuat pe zona jocurilor. Cel mai bun exemplu este Stadia, serviciul de streaming care beneficia de una dintre cele mai bune baze tehnologice, dar care s-a lovit de strategia mereu schimbătoare a companiei, care nu a avut răbdare și a decis să-l închidă prea devreme.