Netflix a decis să ofere gratuit o parte din conținutul original, celor care nu plătesc abonament, într-o dublă încercare - de a atrage abonați noi și a găsi un nou mijloc de monetizare.
După ce anul trecut a derulat teste succesive cu câte un titlu oferit gratuit, Netflix extinde acum la nivel global această strategie și oferă gratuit, celor care nu plătesc abonament, acces la o serie de filme și seriale originale.
Este vorba de titluri precum “Stranger Things,” “Murder Mystery,” “Elite,” “Bird Box,” “When They See Us,” “The Two Popes,” “Our Planet” and “Grace and Frankie”.
CITEȘTE ȘI The Smashing Pumpkins a anunță un nou album de studio, prin lansarea a două single-uriPentru vizualizarea acestora nu este necesară crearea unui cont.
Dacă filmele sunt disponibile astfel în întregime, în cazul serialelor pot fi văzute doar câteva dintre primele episoade, ceea ce arată că Netflix vrea să folosească această abordare ca un fel de demo, care să atragă abonați noi.
Pe de altă parte, înainte de fiecare film sau episod este afișată o reclamă de 30 de secunde, dar care poate fi sărită prin intermediul unui buton. Reclama trădează faptul că, deși încă așteaptă să vadă reacția utilizatorilor, Netflix ia serios în calcul moteziarea, sub o formă sau alta, prin reclame.
O variantă pentru Netflix ar fi crearea a două tipuri de abonamente, similare celor oferite de Spotify: unul care să ofere acces gratuit, dar să conțină reclame și să ofere mai puține funcții, cu abonamentul actual tranformându-se în varianta premium.