Spotify va lăsa artiștii și casele de discuri să plătească pentru promovarea melodiilor și le va face pe acestea să fie mai vizibile în recomandările făcute de algoritm.
Platforma suedeză de streaming împrumută un truc din cartea rețelelor sociale și, la fel ca acestea, va lua bani pentru promovarea conținutului - artiștii independenți sau casele de discuri vor plăti pentru ca o melodie să ajungă în playlist-urile generate automat.
Orice melodie poate face obiectul promovării plătite, pe care Spotify o testează în prezent, urmând să o lanseze oficial la o dată încă necunoscută.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Promovarea va fi operată ca un fel de barter între platformă și deținătorul melodiei. Suma pe care Spotify ar trebui să o primească pentru promovarea melodiei va fi scăzută din cea pe care compania trebuie să o plătească pentru drepturile de difuzare.
Practic, la fiecare redare a unei melodii ca urmare a promovării plătite, comisionul datorat de Spotify va fi mai mic. Ambele, atât plata promovării, cât și costul pentru drepturile de difuzare se calculează în funcție de numărul de redării ale unei melodii în cadrul platformei.
Spotify nu spune cât va costa o promovare, însă un calcul simplu ar putea arăta așa. Dacă la redarea unei melodii Spotify ar trebui să plătească 7 cenți pentru drepturile de difuzare, iar promovarea ar costa 3 cenți, Spotify ar mai plăti doar 4 cenți pentru redarea melodiei promovate.
Rămâne de văzut în ce fel va afecta experiența utilizatorilor această nouă strategie de monetizare și cât de bine va păstra Spotify echilibrul între preferințele utilizatorilor și împingerea în față a melodiilor promovate.
Dacă Spotify merge prea departe cu promovarea și ajunge să includă în playlist-uri melodii promovate care nu au nimic în comun cu preferințele unui utilizatori, atunci va fi o problemă. Listele automate, generate pe baza preferințelor utilizatorilor, reprezintă unul din atuurile principale ale platformei. Utilizatorii nu vor fi încântați dacă în aceste liste se vor găsi melodii din genuri sau cântate de artiști care nu le plac.