Pandemia COVID-19 a dus la creșterea timpului petrecut de români pe Youtube, care a depășit 10 milioane de utilizatori zilnic.
“Au crescut în popularitate clipurile despre gătit, fitness, conținut medical, divertisment și știri, dar desigur, muzica rămâne pe primul loc”, spune Oros, șeful de marketing al Google România, la conferință web organizată de BCR.
Utilizatorii au petrecut cu între 25 și 50% mai mult timp pe Youtube în comparație cu 2019. Timpul petrecut acasă a crescut în pandemie. Datele recente de mobilitate arată o creștere de 11% a timpului petrecut acasă față de perioada de la începutul anului și o scădere de 40% a timpului petrecut la birou.
Peste 9 milioane de români intră zilnic pe Youtube, iar în perioada de restricții s-a ajuns la 10 milioane. Platforma video are 11,9 milioane de utilizatori lunari, care se uită în medie peste 1,5 ore pe zi.
CITEȘTE ȘI FOTO Facebook Dating - lansat în România“În perioada pandemiei s-a petrecut un lucru foarte interesant. Youtube pe ecrane TV s-a dublat și a luat locul desktopului”, spune Oros.
Și activitățile de recreere au scăzut cu aproape o treime, unul dintre cele mai afectate domenii fiind cel al restaurantelor.
“Am adăugat mai multe funcționalității pentru restaurante, care să le ajute afacerile – ce restaurante livrează la domiciliu, ce restaurante permit să ridici mâncarea”, spune Oros.
Partea de căutări a google este ocupată aproape în totalitate în top 10 de interogări despre pandemie: covid romania, worldmeter, google classroom, declarație propria răspundere, classroom, singura excepție fiind vremea de a doua zi.