Experimentele făcute în cadrul aplicației, dar și declarațiile publice ale oficialilor, trădează zbuciumul intern al companiei suedeze în căutarea profitabilității.
Spotify și-a crescut în ultimul trimestru numărul de abonați la 144 de milioane, ceea ce reprezintă în prezent principalul obiectiv al companiei, însă a făcut-o pierzând bani, ceea nu este pe placul investitorilor.
Serviciul suedez de streaming a pierdut în al treilea trimestru echivalentul a 68 de cenți pe acțiune, în condițiile în care a avut vânzări de 2,31 de miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Netflix testează un canal TVPentru a reduce pierderile și, eventual, a trece pe profit, Spotify pare să ia mai multe variante în calcul. Una dintre acestea este chiar scumpirea abonamentelor.
CEO-ul companiei, Daniel Ek, le-a transmis investitorilor că ia în calcul scumpirea abonamentului în anumite piețe - în piețele mature, acolo unde Spotify a prins rădăcini, iar o scumpire nu va duce la o dezabonare masivă.
Mai rămâne de văzut când, în ce țări și cu cât va decide Spotify să scumpească abonamentele.
Pe de altă parte, un experiment descoperit în cadrul aplicației arată că Spotify se gândește la crearea unor abonamente noi, special pentru podcast-uri, categorie de conținut în care compania suedeză a investit mult în ultima vreme.
Experimentul arată patru versiuni de abonamente doar pentru podcast-uri, fără acces la muzică, cu prețuri între 3 și 8 dolari pentru Statele Unite. Cel mai ieftin abonament va avea și reclame, când sau dacă se va concretiza.