După mulți ani în care a susținut cu tărie că nu vrea reclamele, șeful Netflix pivotează la 180 de grade și spune că este cât se poate de deschis la ideea unei variante cu reclame.
Reed Hastings, CEO-ul Netflix, a declarat pentru prima oară că reclamele sunt o variantă pe care o ia în calcul și o opțiune pentru cei care le tolerează, pentru a plăti un abonament lunar mai mic.
Cu alte cuvinte, Netflix va oferi la un moment dat un plan mai ieftin, dar care va include reclame. Nu vor fi probabil la fel de multe reclame ca la televizor, însă, fiind totuși un abonament plătit, chiar dacă cu un preț mai mic.
CITEȘTE ȘI IMDb TV devine FreeveeNetflix are nevoie de un an sau doi, spune Hastings, pentru a analiza și a alege opțiunea cea mai bună în ceea ce privește planul cu reclame. Acesta recunoaște că va fi un pas important pentru serviciul american.
Nu poate fi o coincidență faptul că schimbarea de atitudine vine după ce Netflix a pierdut abonați pentru prima oară în mai mult de o decadă. Față T4, Netflix a pierdut 200.000 de abonați la nivel global.
Mai mult, Netflix estimează că în al doilea trimestru ar putea pierde încă două milioane de abonați.
Compania dă acum vina pe password sharing, însă entuziasmul cu care a crescut prețurile în ultimii ani, plus concurența mai acerbă și mai ieftină, au, cu siguranță, în rol în scăderea Netflix.