Netflix testează un plan tarifar mai mare pentru România. Dacă aceste prețuri vor fi adoptate oficial, toate cele trei planuri vor fi mai scumpe.
O parte a utilizatorilor din țara noastră văd prețuri mai mari în pagina de crearea a unui cont nou de Netflix. Creșterea de preț este una graduală pentru cele trei planuri, tarifele fiind cu 1 euro, 2 euro respectiv 3 euro mai mari decât cele anterioare.
Astfel:
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Planul Basic costă acum 9 euro (în loc de 8 euro);
Planul Standard costă 12 euro (de la 10 euro);
Planul Premium costă 15 euro (de la 12 euro).
Beneficiile celor trei planuri tarifare, precum calitatea imaginii sau numărul de device-uri care au acces simultan la un cont, nu s-au modificat.
Netflix nu a anunțat până acum o scumpire a abonamentelor pentru utilizatorii actuali, astfel că modificarea de prețuri este deocamdată valabilă doar pentru conturile care se activează după afișarea noilor prețuri.
CITEȘTE ȘI Toate filmele și serialele care apar pe Netflix în martie 2019Scumpirea nu este neapărat o surpriză, după ce compania americană a făcut același lucru la începutul anului pentru cei aproape 60 de milioane de abonați din Statele Unite.
Și în Europa Netflix a testat până acum diverse planuri tarifare pentru a vedea reacția utilizatorilor față de noile prețuri. Astfel de teste au fost descoperite până acum în Italia și Germania.
Scumpirea abonamentelor Netflix vine și după ce compania americană a investit masiv în conținut original în ultimii doi ani și va face același lucru și în continuare.
Conform analiștilor de pe Wall Street, Netflix ar urma să investească doar anul acest peste 15 miliarde de dolari în conținut original. Netflix a investit 9 miliarde de dolari în 2017 și 12 miliarde de dolari în 2018 în conținut original.
În același timp, Netflix a crescut și cheltuielile pentru promovarea filmelor și serialelor sale originale. Cheltuielile de marketing au crescut cu 65% în 2018, ajungând la 2,37 de miliarde de dolari.
Pentru 2019, costurile de promovare sunt estimate să ajungă la aproximativ 2,9 miliarde de dolari, în creștere cu 22% față de anul trecut.
Netflix România a emis pentru Profit.ro următoarea completare: „Testăm categorii de preț ușor diferite pentru a înțelege mai bine care este valoarea Netflix pentru utilizatori. Acest test nu va fi văzut de toată lumea și am putea să nu implementăm niciodată aceste prețuri în afara acestui test. Obiectivul nostru este să ne asigurăm că Netflix are întotdeana un raport excelent calitate preț.”
Update: Netflix nu va factura la tarifele afișate în cadrul acestui test. La finalul procesului de înregistrare, utilizatorii vor plăti prețurile standard.
Știrea a fost actualizată astfel încât să reflecte faptul că este vorba de un test privind o eventuală scumpire a abonamentelor.