Netflix începe să ofere o versiune reclame, câștigând cursa cu Disney+ pentru aducerea pe piață a unui abonament care costă mai puțin, dar include reclame.
În 12 țări, printre care Statele Unite, abonamentul „Basic with Ads” va fi disponibil începând de joi. În SUA, acest abonament va costa 7 dolari pe lună și va afișa 4-5 minute de reclame pe oră.
Dincolo de reclame, vor exista și alte limitări care vor sta în calea adoptării acestui abonament. Pe lângă faptul că nu va exista opțiunea descărcării pentru vizionare offline, nu tot conținutul disponibil pe Netflix va putea fi văzut în cadrul abonamentului cu reclame.
CITEȘTE ȘI Noutățile Netflix pentru noiembrie - mai multe producții licențiateCompania spune că „Basic with Ads” va avea undeva între 85% și 90% din conținutul platformei, dar nu este clar deocamdată ce titluri vor rămâne pe dinafară.
Netflix încă se află în negocieri privind drepturile de difuzare și afișarea reclamelor cu mai multe studiouri, printre care Disney, Comcast, NBCUniversal și Sony, conform surselor The Wall Street Journal.
Asta sugerează că Netflix ar fi grăbit lansarea versiunii cu reclame pentru a avea prioritate la advertiseri în fața Disney, care va lansa o versiune cu reclame a serviciului Disney+ în decembrie.
Conform acelorașii surse, Netflix ar fi cerut inițial 65 de dolari pentru mia de vizualizări, însă, după negocieri, unii dintre advertiseri au plătit între 45 și 55 de dolari.
După primele două trimestre ale anului, când a pierdut abonați, Netflix a câștigat în al treilea trimestru 2,4 milioane de noi abonați, ceea a adus puțină liniște în rândul investitorilor. Netflix are acum 223 de milioane de abonați.