Disney mizează pe o reducere a partajării parolelor și pe o serie de continuări ale filmelor sale, în timp ce face presiuni pentru a-și rentabiliza afacerea de streaming, scrie BBC.
Compania, care se află sub presiune pe măsură ce publicul se îndepărtează de televiziunea tradițională cu plată și de cinematografie, a declarat că este pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivele după ce noii abonați și creșterile de prețuri au contribuit la reducerea pierderilor în afacerea sa de streaming, arată G4Media
Disney+ a câștigat peste șase milioane de abonați la nivel global între ianuarie și martie, cu excepția Indiei. Serviciul de streaming are acum peste 117 milioane de abonați.
Creșterea este importantă pentru un serviciu care a înregistrat o creștere slabă în ultimele luni, dar care este văzut ca fiind esențial pentru viitorul Disney.
Cu toate acestea, prețul acțiunilor Disney s-a prăbușit cu peste 8%, investitorii rămânând neîncrezători în privința perspectivelor sale.
Disney le-a spus investitorilor că o acțiune planificată de eliminare a partajării parolelor, care va începe în unele țări în această vară și se va desfășura la nivel global în septembrie, ar trebui să contribuie la creșterea numărului de abonamente în lunile următoare.
De asemenea, compania speră ca o serie de continuări să aducă fanii la box office.
CITEȘTE ȘI VIDEO Debut record pentru Taylor Swift: Cea mai bună cifră pentru un album din ultimii 9 ani. Recent, fanii au luat cu asalt un pub londonezDisney are continuări pentru filmele Moana și Inside Out, precum și continuări pentru Planet of the Apes și Deadpool.
Directorul general Bob Iger, pe care Disney l-a scos la pensie în 2022 pentru a crește profiturile și încrederea investitorilor, a recunoscut că societatea „a revenit puțin la a se sprijini pe continuări” după o perioadă în care unele dintre filmele sale noi au eșuat.
„Având în vedere concurența de pe piața generală a filmelor, există o mare valoare în continuări, evident, pentru că sunt cunoscute și costă mai puțin în ceea ce privește marketingul”, a spus el.
CITEȘTE ȘI Insulă cu proprie cârciumă, scoasă la vânzareBob Iger a adăugat că firma va găsi un „echilibru” cu filmele noi, reducând în același timp filmele Marvel și emisiunile de televiziune, pentru a se asigura că ceea ce se produce este de o calitate superioară.
Imperiul vast al Disney, care include posturi de știri, ESPN, axat pe sport, precum și parcuri tematice și linii de croazieră, pe lângă studiourile sale de film și televiziune, a fost zguduit de schimbările din industria de divertisment.
Recent, Bob Iger a respins o campanie a grupurilor de investiții, care au acuzat compania că reacționează lent.
În cel mai recent trimestru, veniturile din activitatea tradițională de televiziune a Disney au continuat să scadă, cu 8%, pe măsură ce abonații au renunțat la abonamente și publicitatea a scăzut.
CITEȘTE ȘI Un bărbat din Botoșani deține singurul exemplar din România al unui Crysler Imperial din anii ’60Dar Bob Iger a declarat că planul său de redresare a funcționat, menționând că Disney+ a raportat un profit operațional de 47 de milioane de dolari în primele trei luni ale anului, comparativ cu o pierdere de 587 de milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut.
Incluzând ESPN+ și Hulu, care deține hituri precum Shogun, pierderile operaționale pentru afacerile sale de streaming s-au redus la 18 milioane de dolari în trimestrul respectiv, de la 659 milioane de dolari în urmă cu un an.
„Este extrem de rar în domeniul streaming-ului să auzi cuvântul „profitabil”, dar Disney l-a obținut în sfârșit, oarecum”, a declarat Mike Proulx, director de cercetare la Forrester.
CITEȘTE ȘI VIDEO Record mondial: Șah jucat non-stop 58 de ore. „3 dimineața a fost momentul în care eram gata să renunț la tot...”„Acesta este un mare punct de cotitură pentru Disney și pentru piața de streaming în general, atât timp cât calitatea și frecvența conținutului nu sunt compromise”, a adăugat el.
Veniturile diviziei de experiențe a companiei, care include parcurile sale tematice și liniile de croazieră, au crescut cu 10%.
Compania a avertizat investitorii că observă semne că călătoriile se temperează față de boom-ul de după Covid, dar a spus că se așteaptă ca creșterea să își revină în cursul acestui an.
În general, compania a declarat că veniturile au crescut cu aproximativ 1%, la 22,1 miliarde de dolari.
CITEȘTE ȘI Disney+ ar putea oferi canale care transmit în continuuAceasta a raportat o pierdere globală de 20 de milioane de dolari, care a fost afectată de o taxă de 2 miliarde de dolari legată de acordul de fuziune încheiat pentru afacerea sa din India, care s-a confruntat cu dificultăți după ce a pierdut drepturile cheie de a prezenta anumite meciuri de cricket.
Anunțată deja de mai multe luni, ofensiva împotriva partajării conturilor, versiunea Disney+, va debuta în luna iunie și se va extinde în luna septembrie.
Într-un interviu anterior pentru CNBC, șeful Disney Bob Iger a confirmat că serviciul principal de streaming al companiei va începe să ia măsuri concrete împotriva partajării conturilor începând cu luna iunie.
Doar într-un număr restrâns de țări vor fi aplicate măsurile în luna iunie, urmând acestea să fie aplicate în mult mai multe regiuni începând din septembrie.
CITEȘTE ȘI Spotify pregătește noi abonamente și scumpiriDisney+ calcă pe urmele Netflix și aplică aceeași strategie după ce a putut observat că, în cazul Netflix, aceasta pare să fi dat roade.
În cazul Netflix, numărul abonărilor s-a dublat în cele două luni care au urmat implementării măsurii de blocare a partajării conturilor.
Disney+ speră să se bucure de o creștere asemănătoare în ceea ce privește abonarea, după blocarea partajării conturilor. Platforma de streaming a Disney încă nu a reușit să obțină profit.
Și Disney+ prevede interzicerea partajării conturilor în condițiile de folosire, însă, nu a făcut nimic împotriva acesteia, câtă vreme a contribuit la creșterea numărului de utilizatori.