După ce a crescut rapid și amenințător pentru concurență de când a fost lansat, Disney+ a crescut pentru prima oară sub așteptări.
Vestea bună pentru serviciul flagship de streaming al celor de la Disney este că, în primul trimestru, a fost depășit pragul simbolic de 100 de milioane de abonați. Cu 8,7 milioane de abonați noi, Disney+ a crescut de la 94,9 milioane de abonați, la 103,6 milioane de abonați.
Vestea mai puțin bună este că această creștere este sub estimările analiștilor. Aceștia estimau că Disney+ va ajunge în acest trimestru la 109,3 milioane de abonați.
Scăderea ritmului de creștere al Disney+ nu pare să fie întâmplătoare. Acest lucru s-a produs după ce serviciul a operat prima creștere de preț. Este adevărat că scumpirea a venit la pachet cu creșterea substanțială a conținutului disponibil.
La fel de adevărat este că, deși încă nu este disponibil la nivel global, Disney+ a avut o de două ori mai mulți abonați noi decât Netflix, care a atras doar aproximativ 4 milioane de abonați noi în ultimul trimestru.
Conducerea Disney+ s-a arătat, însă, încrezătoare că noul target, de 230 - 260 de milioane de abonați până în 2024, va fi, totuși, atins.
Chiar și cu scumpirea recentă, venitul per abonat al Disney+ a scăzut de la an la an cu 29%, fiind acum de 3,99 dolari. Este, probabil, o strategie asumată pentru atragerea de noi abonați, dar care poate semnala o viitoare nouă scumpire a abonamentului.