Gigantul american de comerț electronic Amazon analizează lansarea unui serviciu muzical disponibil prin streaming, care ar putea fi oferit gratuit clienților companiei.
Conform unor surse anonime citate de Billboard, Amazon ar urma să lanseze un serviciu de streaming pentru muzică chiar săptămâna viitoare.
La fel ca versiunea gratuită a Spotify, noul serviciu de muzică al celor de la Amazon ar fi gratuit și monetizat prin reclame.
Sursele citate de Billboard susțin că Amazon va plăti caselor de discuri în funcție de numărul de stream-uri pentru a obține drepturile de difuzare.
CITEȘTE ȘI Disney a anunțat data lansării și prețul abonamentului pentru serviciul propriu de streamingViitorul serviciu Amazon nu ar urma să fie un concurent direct pentru versiunea gratuită de Spotify, ci ar trebui să fie oferit celor care cumpără difuzoarele inteligente Echo ale companiei, ca un plus de valoare al produsului.
Amazon mai are deja două servicii de muzică: Prime Music, care este oferit în cadrul pachetului Amazon Prime disponibil pentru 119 dolari pe an, și Music Unlimited, care costă 10 dolari pe lună sau mai puțin dacă este achiziționat împreună cu alte servicii Amazon.
Amazon nu face cunoscut numărul celor care-i folosesc serviciile muzicale, însă analizele neoficiale susțin că acestea sunt accesate de peste 20 de milioane de oameni.
În prezent, singurul mare jucător care oferă o versiune gratuită este Spotify. Varianta suportată de reclame a serviciului suedez are 116 milioane de utilizatori, însă nu oferă utilizatorilor control asupra ordinii de ascultare a melodiilor.