Un consorțiu din care fac parte și Mol și E.ON (NEXT-E ) a obținut acordul Comisiei Europene în vederea asigurării unei finanțări europene în valoare de 18,8 milioane de euro pentru instalarea și gestionarea a peste 250 de prize pentru mașini electrice cu încărcare ultra-rapidă pe autostrăzile din Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croația și România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Pesimiștii ar susține că deocamdată, dat fiind numărul redus al autovehiculelor electrice înmatriculate în România, investiția nu este justificată. Optimiștii speră ca apariția stațiilor de alimentare electrice pe autostrăzi să crească atractivitatea acestor vehicule pentru clienți.
Potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), vânzarea autoturismelor “verzi“ (electrice și hibride) a înregistrat o dublare a volumelor anul trecut, respectiv 1.183 unități față de 496 unități în 2015. APIA remarcă însă că numărul autoturismelor electrice s-a triplat (237%) comparativ cu 2015 (167 unități în 2016, 46 unități în 2015).
Recent, Comisia Europeană a aprobat un plan de investiții de 2,7 miliarde euro pentru 152 de proiecte-cheie în domeniul transporturilor care sprijină mobilitatea competitivă, ecologică și interconectată în Europa. Printre acestea se află și proiectul consorțiului NEXT-E, care are ca scop instalarea unei rețele de încărcătoare pentru mașini electrice în mai multe state din Europa Centrala și de Est, inclusiv în România.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cele mai mici tarife RCA în funcție de mașină și șofer. Comisionul deja vinde mai bine ca prețul, iar piața a ajuns o afacere în 4Consorțiul NEXT-E, din care fac parte, printre altele, și companiile prezente deja pe piața românească, MOL și E.ON, au inițiat un proiect care include instalarea și gestionarea a peste 250 de prize pentru mașini electrice cu încărcare ultra-rapidă (cu o capacitate de cel puțin 150 kW) și rapidă (50 kW). Potrivit presei maghiare, aceste încărcătoare vor fi amplasate pe autostrăzile din Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croația și România, la distante de maximum 150 de kilometri una de cealaltă.
Consorțiul a solicitat o finanțare europeană de 19,7 miloane de euro, dintr-o investiție totală de 22,2 milioane de euro, Comisia Europeană (CE) recomandând acordarea unei finanțări de 18,844 miloane de euro la o investiție totală estimată de asemenea în scădere, la 22,17 milioane de euro.
Într-un comunicat în care anunță aprobarea investițiilor de 2,7 miliarde de euro în cele 152 de proiecte, CE susține că pune în practică angajamentele asumate în Planul de Investiții pentru Europa și cele din domeniul conectivității la nivel european. Potrivit CE, proiectele selectate vor contribui la modernizarea liniilor feroviare, la eliminarea blocajelor și la îmbunătățirea conexiunilor transfrontaliere, la instalarea unor puncte de alimentare cu combustibili alternativi și la implementarea unor soluții inovatoare de gestionare a traficului. Investiția este realizată în cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei, mecanismul financiar al UE de sprijinire a rețelelor de infrastructura, și va debloca 4,7 miliarde EUR sub forma de cofinanțări publice și private.