Platforma de streaming Netflix Inc a năruit speranțele cu privire la o redresare rapidă, după ce a estimat joi o creștere redusă a numărului de abonați în primul trimestru din 2022, ceea ce a dus la scăderea acțiunilor cu aproape 20%, transmit Reuters și site-ul finance.yahoo.com.
După boom-ul din 2020, când numărul clienților a crescut cu peste 36 de milioane, Netflix se confruntă cu o încetinire semnificativă a numărului de noi clienți, în pofida succesul filmului ''Don't Look Up'', scrie Agerpres.
Compania se așteaptă ca în perioada ianuarie-martie 2022 să-și sporească numărul de clienți cu 2,5 milioane, în timp ce analiștii se așteptau la o estimare de 5,9 milioane, conform datelor Refinitiv.
Netflix a temperat așteptările, citând apariția cu întârziere a unor produse așteptate, cum ar fi seria a doua a serialului "Bridgerton" și filmul "The Adam Project."
După închiderea ședinței bursiere, acțiunile Netflix au scăzut cu aproape 20%, la 408,13 dolari. Rivala Walt Disney Co s-a confruntat cu un declin al titlurilor de 4%, în timp ce acțiunile Roku Inc au înregistrat un recul de 5%.
În trimestrul patru din 2021, Netflix și-a majorat numărul de clienți cu 8,3 milioane, în timp ce analiștii se așteptau la 8,4 milioane. La finalul anului trecut, numărul clienților pe plan global a ajuns la 221,8 milioane, o creștere de 18,2 milioane față de 2020.
În trimestrul patru din 2021, rezultatul pe acțiune pe bază ajustată s-a situat la 1,22 dolari, depășind estimările de 0,82 dolari, în timp ce veniturile au atins 7,71 miliarde de dolari, în linie cu estimările analiștilor.
Săptămâna trecută, Netflix a anunțat majorarea prețurilor pe cele mai mare piețe, Statele Unite și Canada.
Acum Netflix se confruntă cu concurența din partea platformelor Disney+ (Walt Disney), HBO Max (AT&T Inc) și alte servicii care atrag clienți, iar cinematografele și-au redeschis porțile, după ridicarea restricțiilor.