Noi trenduri și servicii își fac loc pe piața de e-commerce, pe măsură ce companiile din domeniu se tehnologizează din ce în ce mai mult. Cash-ul începe să dispară, la fel și produsele tradiționale de finanțare. Ce se mai întâmplă pe segmentul de comerț online și cum se dezvoltă serviciile de plată a explicat, la PROFIT NEWS TV, Alexandru Balaci, CEO Revo Technologies.
Cel mai nou serviciu apărut pe piața de e-commerce este “buy now, pay later” (n.red. cumperi acum, plătești mai târziu), pe care Alexandru Balaci îl numește ca fiind vedeta industriei de FinTech mai ales pe plan local.
“Serviciul <<cumperi acum, plătești mai târziu>> este cu siguranță vedeta segmentului fintech, iar fintech-urile sunt segmentul de business cu cea mai mare ascensiune. Conform unui studiu al The Economist, 1 din 3 dolari investiți în venture capital în 2021 au fost în fintech-uri”, spune Alexandru Balaci.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El adaugă că, deși în România utilizarea acestui serviciu este abia la început, în țările din vestul Europei a căpătat deja o amploare foarte mare.
Totodată, potrivit CEO-ului Revo Technologies, și serviciile de plată se vor dezvolta foarte mult în perioada următoare, în trend cu avansul tehnologiei.
“Băncile și toate produsele tradiționale de finanțare încep să dispară. Cash-ul e scump de manipulat, de folosit și începe să dispară și el. Și atunci metode noi și servicii alternative de plată cu siguranță vor crește foarte mult. A început o perioadă a finanțării foarte rapide, corecte și a transparenței. Mediul online poate aduce transparență finanțărilor retail”, continuă Alexandru Balaci.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV România riscă să devină destinație pentru vehiculele uzate. Adrian Sandu, ACAROM: Se întâmplă deja! Peste 500.000 de vehicule second hand sunt importate anualDespre cele mai vândute produse în 2021, acesta consideră că segmentul fashion a fost de departe în fruntea clasamentului, urmat de home&deco (n.red. produse pentru amenajarea casei și grădinii) și categoria produselor de îngrijire personală.
“Acestea au cunoscut o creștere între 30 și 40% în perioada pandemiei, cu precădere în 2021. Dar au venit din spate categorii de produse care în mod tradițional nu erau achiziționate în online, cum ar fi produsele de larg consum, produsele de curățenie și produsele alimentare”, subliniază executivul.
Vânzările pe marketplace-urile nișate au început și ele să capete amploare în ultimul an.
“Produsele de îngrijire personală, pentru îngrijirea casei și a grădinii, acestea cumva au început să se vândă foarte bine pe marketplace-uri specializate”, mai spune Alexandru Balaci.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Crețu, Director General Termoenergetica, despre compensarea facturilor la energie: Pot rezolva doar pe termen scurt problema. Situația este mult mai complicată. Banii noștri se duc în pământDe asemenea și experiența utilizatorului a devenit foarte importantă în România, comercianții încercând să le ofere consumatorilor cât mai multe facilități la check out. “Este un domeniu în care se investește masiv în comerțul online”, atrage atenția CEO-ul, care observă că au început să crească foarte mult comenzile online pe mediul rural.
“Asta și pe fondul faptului că foarte mult persoane din mediul urban au început să petreacă foarte mult timp în mediul rural și atunci au constatat nevoi care nu erau satisfăcute de comerțul fizic care exista în aceste medii și au început să comande. Vedem că o gamă largă de produse începe să meargă către mediul rural și observăm și o creștere de la 40% din comenzile online la circa 54% care se duc în afara marilor orașe, în orașele mici și sate”, explică Alexandru Balaci.
Pentru anul acesta, el estimează o creștere mai mare de 30% a industriei de e-commerce, în timp ce antreprenorii din domeniu vor aloca investiții fără precedent pentru dezvoltarea afacerilor.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Asigurările de viață din România, printre cele mai mici niveluri din UE. Alexandru Ciuncan, Director General UNSAR: În România iubim mai mult mașinile decât propria viață sau propria sănătate“Se plănuiesc investiții în infrastructură pentru a suporta un trafic mai mare, dar și în tot ceea ce înseamnă experiența utilizatorului”, concluzionează CEO-ul Revo Technologies.