Ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, spune, la PROFIT NEWS TV, că nicio agenție de publicitate nu s-a prezentat la licitațiile organizate de minister cu scopul de a promova România ca destinație turistică prin intermediul influencerilor. Suma alocată pentru acest demers era de 200.000 de euro.
„Din păcate, influencerii nu au avut nicio influență. Suntem la a treia încercare de achiziție publică pentru influenceri. Nu s-au prezentat. O agenție specializată de publicitate trebuia să câștige licitația și împreună să facem propuneri. Nu s-a putut finaliza o achiziție publică. Erau alocați aproximativ 200.000 de euro. Posibil să fie prea mică suma”, afirmă ministrul.
Anul acesta, ministerul a avut alocate 15 milioane de lei pentru marketing și promovare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Ne-am propus pentru anul viitor, dacă vor fi de acord cei de la Ministerul de Finanțe, 30 de milioane de lei, astfel încât să putem mări aceste sume”, adaugă Cadariu.
Ministerul are în plan promovarea României cu precădere pe piețe precum Germania, Franța, Spania, Italia, Marea Britanie și Polonia.
„Istoric vorbind, acestea sunt principalele piețe furnizoare de turiști străini pentru România și sunt în mare parte țările în care s-au făcut acele studii de piață la vremea constituirii brandului național „Frunza””, precizează ministrul.
„O să începem probabil promovarea externă cu Marea Britanie pe turismul city break. Pentru Germania intenționăm încheierea unor contracte cu asociațiile de pensionari de acolo pentru a promova stațiunile balneare din România, numai că nu s-a întâmplat o etapă necesară. Colegii de la Agenția Națională de Management al Calității în Sănătate nu au emis acele certificate europene pentru operatorii din stațiunile balneare. Nu te poți prezenta acolo și nu ești credibil decât dacă ai atestatul respectiv”, adaugă Daniel Cadariu.