PROFIT NEWS TV Mihai Mătieș, Fondator Mastermind Communications: Tot ce avem noi - munți, mare, lacuri, păduri, peisaje extraordinare - se cuantifică la final în puțin mai mult decât ce face doar Budapesta în turism

PROFIT NEWS TV Mihai Mătieș, Fondator Mastermind Communications: Tot ce avem noi - munți, mare, lacuri, păduri, peisaje extraordinare - se cuantifică la final în puțin mai mult decât ce face doar Budapesta în turism
scris 7 apr 2022

Turismul românesc este pe un trend ascendent, dar încă departe față de alte țări din regiune. Sunt necesare investiții mari în două direcții. 

„Există o evoluție bună a turismului românesc, dar cu un 2-3% ponderea turismului în PIB,  suntem încă departe. Cifra de 2,5 miliarde de euro pe care noi o realizăm anual în turism este un pic mai mare decât realizează Budapesta. Adică tot ce avem noi, munți, mare, lacuri, păduri, peisaje extraordinare, se cuantifică la final în puțin mai mult decât face capitala Ungariei în turism”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Mihai Mătieș, Fondator Mastermind Communications. 

Urmărește-ne și pe Google News

La fel ca și alte sectoare, turismul are nevoie de investiții mari, în două direcții. 

„Pe de-o parte sunt necesare investiții în personal, adică toți oamenii care lucrează în domeniul turismului trebuie să fie foarte bine pregătiți. Și asta nu e o chestiune de moment, ci e un proces, adică în fiecare an ar trebui să investim în acești oameni. De la ospătari, manageri și până la taximetriști. Iar pe de altă parte, în infrastructură, în care am început să investim, dar suntem departe de ceea ce ne-am dori cu toții”, mai spune acesta.

PROFIT NEWS TV Elena Pap, Director Regional Up Group: Doar salariul nu mai este un element forte. Companiile încep să realizeze asta din în ce în mai mult CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Elena Pap, Director Regional Up Group: Doar salariul nu mai este un element forte. Companiile încep să realizeze asta din în ce în mai mult

Mihai Mătieș consideră că întreg personalul din turism are nevoie de „training profesionist, făcut anual, mult mai serios, astfel încât oamenii să vadă posibilitatea dezvoltării unei cariere în acest domeniu”. 

„Din păcate, încă avem fluctuație mare de personal pe turism. Foarte puțini oameni se visează cu o carieră în domeniul ospătăriei din care culmea se și câștigă. Aceste job-uri le văd toți ca fiind sezoniere. Aici mai e de lucrat, de arătat că se poate face carieră și că se poate câștiga foarte mult”, adaugă el. 

Pentru dezvoltarea turismului românesc, fondatorul Mastermind Communications susține că este necesar să avem un grad ridicat de siguranță. 

„Un turism de calitate se bazează pe siguranță, care creează în timp o încredere și care duce la stabilitate. Asta este, de fapt, cheia pentru dezvoltarea turismului. Din păcate, anul acesta s-ar putea să suferim din cauza războiului. Poate șansa pentru anul ăsta va fi turismul intern din nou”, precizează Mihai Mătieș. 

viewscnt
Afla mai multe despre
turism romanesc
investitii turism
mihai maties
mastermind communications