Cum arată profilul consumatorilor online la doi ani de la izbucnirea pandemiei? Tot mai pretențioși, atenți la detalii și mult mai răbdători, așteptând cea mai bună ofertă.
„Consumatorii fac analize, se uită la oferte, salvează în lista de produse favorite și se așteaptă să găsească respectivele produsele la un preț cât mai bun, se documentează înainte. Evident contează și campaniile pe care le fac comercianții. De exemplu achizițiile făcute cu cardul salvat sau cu Google Pay cu siguranță fac diferența. Vom vedea din ce în ce mai mult această tendință în 2022”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Elena Gheorghe, Country Manager PayU România.
Iar modul de optimizare al procesului de achiziție online cu siguranță va face diferența pentru comercianți.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Cât de competitivă este industria românească de IT pe piețele externe? Daniel Homorodean, CEO Arxia: Avem motive să stăm cu fruntea sus în piața internațională, însă mai avem mult de lucrat. Putem fi competitivi peste tot„Cu cât procesul de achiziție online este unul cât se poate de simplu și ușor comercianții vor reuși să-și convertească o achiziție foarte repede. Fiecare punct din procesul de achiziție online ar trebui analizat cu atenție și aici mă refer inclusiv la partea de retur, care de obicei este ultimul punct din proces și este de multe ori neglijat”, continuă Elena Gheorghe, adăugând că dacă partea de retur nu este adresată corespunzător, atunci consumatorii vor migra către comercianții care acordă atenție și acestui aspect.
„Pentru partea de food cred că suntem abia la început. Dacă ne uităm la cifra de afaceri înregistrată de companiile care activează în această zonă și ce procent din aceasta a fost înregistrat în online, deocamdată vorbim de niște valori foarte mici”, mai spune Country Managerul PayU România, companie care a înregistrat o creștere a plăților online de 25% în 2021, față de anul anterior.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ion Sturza, fostul premier al Republicii Moldova, explică situația din Kazahstan: Este o păruială între elitele care au profitat de aceste nemulțumiri economice„Creșterea vine de data aceasta din zona serviciilor și a verticalelor care în 2020 au fost destul de mult impactate de situația pandemiei. Și aici ne referim la verticale precum travelul, utilități, taxe sau serviciile de taxi, care iarăși au revenit față de perioada 2020. Per total lucrurile arată bine și ne așteptăm evident și pentru 2022 la o creștere care să fie tot în jurul acestei valori”, afirmă Elena Gheorghe.
„Ce se poate remarca este că oamenii s-au obișnuit să cumpere online nu doar din categoriile tradiționale, precum IT&C și fashion, dar și din multe alte categorii, precum parfumuri, beauty, servicii medicale, cafea, food&delivery. S-a constatat o varietate foarte mare anul trecut în ziua de blackfriday”, subliniază Country Managerul.