După creșterea spectaculoasă pe care a înregistrat-o în 2020, pentru comerțul online din România anul trecut a însemnat o etapă de consolidare și validare, depășind pragul de 6 miliarde de euro, sub estimările inițiale însă, a spus, la PROFIT NEWS TV, Florinel Chiș, Director Executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).
„Avem perspective optimiste pentru acest an. În primul rând este îmbucurător că 1 din 2 români care folosesc internetul au comandat ceva online pe parcursul anului trecut. Acum pentru 2022 magazinele online ar trebuie să se concentreze și să ofere clienților o experiență de cumpărături cât mai simplă, pentru că ar trebui să adresăm toți consumatorii care au acces la internet indiferent de nivelul abilităților în a folosi tehnologia”, spune Florinel Chiș.
Pentru 2022, ARMO estimează o creștere moderată a sectorului de e-commerce, însă sub evoluția pe care a înregistrat-o industria în anul 2020.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„În momentul acesta suntem într-o etapă de consolidare și validare a acestui model de a face comerț. Lucrurile arată o perspectivă bună. Evident că nu vedem o creștere de 30% și pentru acest an. Avem o estimare mai ponderată, dar mergem într-o direcție pozitivă. E un proces. În statele vestice sunt undeva la 87-90% ca și număr de cumpărători online raportat la numărul de oameni care au acces la internet. (...) Sperăm să existe toate perspectivele de creștere mai accelerată și să recuperăm decalajul pe care îl avem față de statele din vestul Europei”, adaugă acesta.
Sectorul alimentar, cel de fashion, home&deco și pentru copii au înregistrat cele mai mari creșteri în ceea ce privește comerțul online.
„Atât prin intermediul comerțului online clasic, cât și prin extinderea serviciilor de curierat rapid, au făcut ca sectorul produselor alimentare, care era aproape inexistent acum cinci ani, să ajungă să ocupe o pondere importantă și să observăm o creștere semnificativă. (...) Sunt și o serie de produse de nișă care până acum nu erau neapărat disponibile online și au crescut mai mult”, mai spune Florinel Chiș.
El observă și că magazinele online mai mici au avut creșteri mult peste medie, toate raportând vânzări duble sau chiar triple față de anii anteriori, comparativ cu afacerile mai mari care au înregistrat un ritm de creștere mai ponderat.
„Vedem că este o corelație directa între creșterea și diversificarea modalităților de livrare, acoperirea cât mai bună la nivelul întregii țări și creșterea comerțului electronic în general. Sunt zone acoperite din ce în ce mai bine, nu doar orașele mari. Există potențial foarte mare și pentru mediul rural unde în general consumatorii au acces la o gamă limitată de produse, în magazinele de proximitate”, subliniază acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Andreea Nica, CFA România: Nu merită să amânăm consumul. Vom cumpăra aceste bunuri și servicii din ce în ce mai scumpSectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro, potrivit estimărilor ARMO, GPeC și ale principalilor jucători din domeniu.
Creșterea a fost însă sub previziunile inițiale, potrivit cărora era așteptată o creștere cu 15 puncte procentuale și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.
Unul din motivele pentru care s-a înregistrat o creștere mai lină decât cea estimată inițial ține de cantitățile reduse de stocuri de marfă ale majorității producătorilor la nivel global care au fost afectați de pandemie și de dificultățile rezultate pe întregul lanț de distribuție.