Creșterile de prețuri ale alimentelor sunt de-abia la început și este posibilă, în următoarele luni, o scumpire de până la 10% a coșului mediu, estimează CEO-ul Metro România, Adrian Ariciu, apreciind totodată că principala amenințare pentru industria de retail vine de la eventuale șocuri de consum, în urmă scăderii resurselor financiare ale consumatorilor.
Cum poate fi calibrat un buget în pandemie, ce soluții de finanțare sunt astăzi la îndemână și alte variante de sprijin pentru firme vor fi anunțate la Videoconferința Profit.ro IMM - Pregătim ieșirea din criză.
Videoconferința, programată pentru 4 noiembrie și organizată împreună cu Nordis Group, Banca Transilvania, ING și Unicredit Bank, va fi transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV. Detalii AICI
“Este doar începutul pentru inflația la alimente. Realist vorbind, în structura costului de producție putem vorbi de un impact deja resimțit pe ceea ce înseamnă logistică, transport, creșteri salariale și materiale auxiliare, de împachetare sau produse nealimentare. Dar costul crescut al ingredientelor, al utilităților, sunt doar pe hârtie, nu și în procesul de producție. În 6-9 luni vom regăsi o inflație la produsele alimentare”, a spus Ariciu la PROFIT NEWS TV.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În urma creșterii prețurilor, consumatorii vor căuta produse cât mai ieftine, din fiecare categorie, dar și alimentele premium vor înregistra o majorare a vânzărilor, astfel că cel mai afectat va fi segmentul de mijloc.
Datele Institutului Național de Statistică arată că, în septembrie, prețurile alimentelor erau mai mari cu 4,2% față de cele din septembrie 2020 și cu aproape 4 puncte comparativ cu finele anului trecut.
Ariciu se așteaptă ca, în România, consumul să se dezvolte în continuare, întrucât deși unele produse, precum carnea de porc sau berea, par să fi ajuns la o maturitate a potențialului de creștere, vânzările pe alte categorii de alimente sau produse de îngrijire personală sau a casei sunt încă sub media europeană.
Cea mai mare oportunitate oferită de piața românească este dată de dezvoltarea înregistrată pe segmentul retailului de conveniență, în care contează ușurința și rapiditatea cumpărăturilor, iar principala amenințare vine de la posibilitatea apariției unor șocuri de consum, legate de disponibilitățile financiare ale consumatorilor, mai spune șeful Metro.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Sameday, parte a grupului eMAG, se extinde cu un nou depozit lângă centrul din Rudeni, al doilea cel mai mare hub de curierat din Sud-Estul EuropeiGrupul german Metro, primul mare retailer intrat pe piața românească după Revoluție, în 1996, deține local peste 30 de magazine cash & carry, dar și o rețea de unități în franciză, LaDoiPași, formată din circa 1.600 de magazine.