Există o deschidere mult mai mare a românilor de a veni și de a petrece timp la cramă, nu doar în trecere sau o zi, ci chiar mai multe zile. Și, atâta timp cât există tot mai multe facilități în jurul unei crame, precum oportunități de plimbări în zonă sau descoperirea istoriei, și turiștii vor fi mai deschiși către oenoturism, a spus, la PROFIT NEWS TV, Andreea Stoica Micu, proprietara cramei Avincis, deschisă în anul 2011.
„Asta e cheia. Să încercăm să privim România ca pe o mică Toscana, pentru că din punct de vedere al calității și al cramelor există acest sentiment de autenticitate și frumos. Și suntem și mai ieftini în România decât în Italia sau Franța. Cu siguranță pentru români suntem și mult mai aproape. Cred că trebuie să încurajăm mai mult turismul din România, dar este necesar ca și cei din străinătate să afle despre această valoare a noastră. Ceea ce atrage foarte mult un străin este particularitatea unei anumite țări și a unui anumit loc”, precizează aceasta.
Andreea Stoica Micu mai spune și că România are un potențial foarte bun în ceea ce privește producția de vinuri încă din timpuri străvechi, iar vinurile de calitate pot crește nivelul exporturilor în următorii ani.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dintr-o producție totală de 450 de milioane de litri de vin în 2021, România a exportat 4% din această cantitate, respectiv 17,4 milioane de litri de vin.
„Noi avem o adevărată valoare la noi în țară și trebuie să profităm de ea, dar trebuie să profităm cu cap. Să producem vinuri de calitate. Aceasta este cheia din punctul meu de vedere. Și cred că suntem pe un drum bun.
În ultimii 10-15 ani au apărut tot mai multe crame noi, moderne, care au povești de familie în spate. Și, într-adevăr, este foarte important să aducem în prim plan vinurile de calitate, care au trasabilitate. Drumul de la vie la pahar trebuie să fie bine definit. Asta este și o foarte bună reclamă chiar pentru consumatori”, afirmă proprietara cramei Avincis.
„Cred că s-a schimbat dialogul pe care îl poartă această piață al producătorilor de vin cu consumatorii. Consumatorii au devenit mult mai interesați de vinurile premium, să descopere experiența oenoturistică și să afle povestea vinurilor, să se educe”, adaugă ea.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Andrei Gagea, General Manager IVECO România: Până în 2030, cred că 50% din vehiculele din țară vor fi electrice. Primul segment care va fi electrificat este cel al vehiculelor ușoareCrama Avincis produce în jur de 200.000 de sticle de vin pe an, pe care le exportă parțial în țări precum Germania, Japonia, SUA, Franța, dar și în țările Nordice.
„Cred că trebuie să fim mai perseverenți în această zonă. În perioada comunistă foarte multă vreme au fost produse vinuri în cantități foarte mari, dar cu o calitate slabă. Și cumva este o preconcepție în imaginea occidentalilor în sensul că România n-ar produce vinuri de calitate, că ar produce mult, dar prost. Și nu este așa. Trebuie să pariem pe soiurile noastre autohtone care au foarte mare potențial”, mai spune aceasta.
Anul trecut, crama Avincis a obținut venituri de 6,5 milioane de lei. Andreea Stoica Micu estimează că și anul acesta va înregistra vânzări similare cu cele din 2021.
„Noi avem o creștere lentă, dar sigură. Nu am avut o evoluție spectaculoasă de la un an la altul, dar am crescut în fiecare an. Noi asta urmărim. Să ne dezvoltăm ușor până la un anumit nivel în care toată această investiție și tot businessul Avincis să se poată auto-susține de-a lungul anilor. Nu urmărim o creștere bruscă. Suntem o cramă mică și vrem să rămânem o cramă mică.
Avem planuri de dezvoltare a zonei oenoturistice, am făcut investiții anul acesta și în partea de piscină și într-o zonă de evenimente, avem și un proiect în derulare pentru modernizarea cramei și a laboratorului și ne-am mai mărit suprafața viticolă. Pentru modernizarea cramei vom investi câteva sute de mii de euro, bani care vor proveni și din fonduri europene”, afirmă Andreea Stoica Micu.