Louvre Hotels Group, al doilea cel mai mare lanț hotelier din Europa, se pregătește să își extindă prezența în România, având planuri de a afilia până la 5 hoteluri anul acesta și de a aduce noi branduri pe piața locală. În prezent, grupul operează în România doar două hoteluri, sub brandul Golden Tulip (4 stele), în Cluj-Napoca și Sibiu.
În cinci ani, grupul vrea însă să ajungă la 15-20 de hoteluri afiliate pe piața locală.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Noi, ca lanț hotelier, avem o serie de branduri care se pretează foarte bine pieței locale și răspund nevoilor clienților pe turism local. Drept urmare, ne uităm cu foarte mare interes, pe lângă București, la orașe precum Iași, Buzău, Piatra Neamț, Craiova, Arad și Timișoara, dar și la orașele secundare. Plănuim să încheiem anul cu 3-5 unități afiliate, în orașe importante din România, iar în 2023 să dublăm acest număr”, a anunțat, la PROFIT NEWS TV, Iulian Sava, manager de dezvoltare pentru România, Bulgaria și Republica Moldova al Louvre Hotels Group.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Louvre Hotels Group, parte a gigantului chinez Jin Jiang Holding, operează și deține 1.652 de hoteluri, clasificate de la 1 la 5 stele, care funcționează sub 11 branduri în 60 de țări la nivel mondial. În Europa, grupul deține și operează 1.161 de unități.
Portofoliul grupului cuprinde branduri precum Royal Tulip, Tempting Places, Hôtels & Préférence, Golden Tulip, Sarovar, Campanile, Tulip Residences, Tulip Inn și Kyriad. Dintre acestea, grupul va aduce o parte și în România.
„Suntem încă în discuții pentru partea de branduri, dar cele mai mari șanse le au Golden Tulip (4 stele) și Campanile (3 stele). Depindem foarte mult de dorința investitorilor de a aloca sumele potrivite. Nu sunt hoteluri ce vor fi deschise în viitorul apropiat. Sunt la nivelul de construcții noi”, spune managerul.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Lucian Diaconu, Sales Development Manager Universal Robots: Beneficiile utilizării unui robot industrial sunt vizibile foarte repede, iar recuperarea investiției este rapidă. Sunt flexibili și reduc costurilePe piața locală, lanțul hotelier se va concentra pe segmentul de 3-4 stele, iar planul este ca în cinci ani să ajungă la 15-20 de hoteluri afiliate.
„Acesta este segmentul în care cred că e cea mai mare nevoie. Piața hotelurilor de trei stele este slab reprezentată. Avem într-adevăr cele mai multe hoteluri pe acest segment, dar este slab reprezentată din punct de vedere al calității serviciilor pe care le oferă. Nu mai este neapărat segmentul de 5 stele cel mai căutat, ci segmentul de midscale”, afirmă Iulian Sava.
Managerul consideră că în piața din România este nevoie de încă un mare lanț hotelier, deoarece, în momentul de față, există o situație de monopol.
„Asta nu face bine nimănui, nici investitorilor, nici consultanților, nici clienților, pentru că nu se poate negocia. Noi vrem să fim o alternativă. România per total are, în momentul de față, ca nivel de lanțuri internaționale, o reprezentare destul de mică, de 11,2. Față de Polonia și Ungaria suntem la mai puțin de o treime, aceste țări având 37% , respectiv 36% afiliere la un lanț”, precizează el.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Alina și Daniel Donici, Fondatori Artesana: Sunt tot mai puțini furnizori de lapte românesc conform. Într-o țară cu mai multe oi decât oameni, pentru noi a fost aproape imposibil să găsimIulian Sava explică și că România nu a fost neapărat o țară de interes pentru marile lanțuri internaționale, astfel că nici investitorii nu au avut prea multe opțiuni de afiliere la dispoziție.
„Noi am deschis birou în urmă cu aproximativ 2 luni și abia acum începem să fim mai agresivi în piață. Iar investitorii români sunt din ce în ce mai deschiși către o discuție cu un lanț și cred că ultimii doi ani le-a arătat că e nevoie să poată replica modele care s-au dovedit a fi eficiente și funcționale”, adaugă managerul de dezvoltare al Louvre Hotels Group.
Despre piața hotelieră din România, acesta susține că de la începutul anului se observă deja o creștere importantă, de aproape 50%, față de 2021.
„Ceea ce mie îmi spune că lucrurile au început să se miște în direcția potrivită. Desigur că războiul nu ajută, un alt factor care cred că afectează negativ dezvoltarea mai puternică a industriei este legat de situația în care se găsesc companiile aeriene.
Dar, lăsând la o parte aceste două provocări suntem pe un trend ascendent și cred că următoarea perioadă o să arate rezultate mult mai bune”, spune Iulian Sava.