Compania Națională de Reasigurare a Rusiei (RNRC) refuză să mai acopere riscurile asociate întreținerii aeronavelor din țară din cauza suspendării serviciilor de service de către Airbus și Boeing, relatează Deutsche Welle.
Informația a fost dezvăluită în premieră de Kommersant, cel mai mare cotidian financiar din Rusia, jurnaliștii acestei publicații vorbind cu mai multe surse din sectorul aviatic și al asigurărilor, scrie Hotnews.ro
RNRC a încetat să considere accidentele aviatice rezultate din întreținerea sau reparațiile de calitate proastă ca un eveniment asigurat de la începutul verii, potrivit surselor Kommersant.
Acest lucru se datorează faptului că, potrivit acordurilor anterioare cu partea europeană, reparațiile ar fi trebuit să fie efectuate de producătorul aeronavelor, un dezvoltator sau o organizație certificată de acesta.
Însă atât Boeing, cât și Airbus au anunțat supendarea asistenței tehnice acordate clienților din Rusia la scurt timp după declanșarea „operațiunii militare speciale” pe 24 februarie.
Majoritatea aeronavelor folosite de companiile aeriene rusești sunt produse de cele două companii.
Companiile aeriene rusești s-au adresat guvernului
Directorul Meridian, una dintre companiile aeriene rusești, a declarat pentru Kommersant că decizia RNRC înseamnă că pot apărea dificultăți în obținerea rambursărilor în caz de accidente nu numai pentru companiile aeriene, ci și pentru pasageri și terți.
Asociația Operatorilor de Transport Aerian din Rusia a decis deja să se adreseze guvernului rus „în absența unei înțelegeri reciproce cu RNRC”, potrivit aceleiași surse.
CITEȘTE ȘI Strategia VW pentru Europcar: platformă de mobilitate, închirieri de la patru ore la mai multe luni, dar și mașini autonome pentru cliențiPrintre sancțiunile impuse de Uniunea Europeană împotriva Rusiei după data de 24 februarie s-au numărat și restricții ample față de sectorul aviatic și companiile aeriene rusești.
UE și-a închis de asemenea și spațiul aerian pentru toate companiile aeriene rusești încă de pe 27 februarie.