Liniile de fabricație din uzina Renault Moscova, pe care au fost asamblate modelele Renault Duster, Sandero, Logan, Arkana și Kaptur, vor fi folosite pentru relansarea mărcii istorice Moskvici, după cum a anunțat primarul capitalei Rusiei, Sergei Sobyanin.
Rusia are deja un plan cu uzina de automobile Renault, pe care constructorul francez a modernizat-o pentru a putea fabrica modelele construite pe platforma Dacia, dar sub siglă Renault. Este vorba despre versiunile anterioare ale Sandero și Logan, dar și SUV-urile Duster, Kaptur și Arkana. Primarul Moscovei, care va prelua uzina pentru o rublă, în proprietatea municipalității, a transmis pe blogul propriu că „am decis să preiau uzina în activele orașului și să repornesc producția de autoturisme sub marca istorică Moskvici”.
„Proprietarul străin a decis să închidă uzina Renault Moscova. Este drepul lui, dar nu ne putem permite ca mii de angajați să fie lăsați șomeri”.
Primarul Sobyanin mai spune că partenerul tehnologic pentru această reactivare a mărcii Moscvici va fi KAMAZ, alături de Ministerul Industriei și Comerțului, acesta din urmă fiind desemnat să caute furnizori în Rusia.
„În 2022, vom deschide o nouă pagină în istoria Moskvici”, a mai transmis primarul rus.
Renault a anunțat oficial că board-ul companiei a aprobat în unanimitate semnarea de acorduri prin care cele două proprietăți, Avtovaz (unde deține 67,69%) și uzina Renault din Moscova (pe care o deține integral), vor fi cedate unor entități din Rusia. Conform informațiilor neoficiale, tranzacția se va face pe o rublă. Renault va avea opțiunea recumpărării într-un termen de șase ani a activelor.
Dacia va fi direct influențată de retragerea Renault din Rusia, deoarece fabrica din Mioveni producea componente, în special motoare și cutii de viteze, pentru cele două unități Renault. Unitatea de business Dacia – Lada rămâne fără obiect de activitate în acest moment, așa cum a fost ea prezentată în urmă cu un an, parte din strategia Renaulution, a lui Luca de Meo. Primele informații arată că Dacia se va menține singură ca unitate de business, dar perspectivele unității vor fi modificate conform noului context. Sinergiile pe care De Meo le calculase pentru cele două mărci, Dacia și Lada, nu se vor mai putea concretiza.
Planul strategic prevedea reducerea numărului de platforme de la 4 la 1, prin preluarea platformei CMF-B de către marca Lada, reducerea de modele de la 18 la 11 și o creștere a productivității în fabrici de la 0,3 milioane de unități pe platformă, la 1,1 milioane. Lada a avea în dezvoltare noi modele, inclusiv o nouă generație Niva, bazată pe modelul Bigster de la Dacia.