Producătorul chinez de automobile electrice BYD a semnat pre-contractul de vânzare-cumpărare al unei suprafețe de teren de 300 de hectare amplasate la marginea orașului Szeged, sudul Ungariei, unde compania chineză intenționează să își construiască prima sa uzină din afara Europei, a declarat ministrul ungar al Afacerilor Externe, Peter Szijjarto, transmite MTI.
Szijjarto a salutat proiectul drept una dintre cele mai importante investiții din istoria economiei ungare făcută de cel mai mare producător de mașini electrice din lume. Viitoarea uzină BYD de la Szeged va fi a cincea fabrică de automobile din Ungaria, a spus Szijjarto precizând că "investiția este de ordinul miliardelor de euro și va crea mii de locuri de muncă. Guvernul ungar va oferi, bineînțeles, sprijin financiar acestui proiect, valoarea sprijinului rămâne să fie definitivată în cadrul discuțiilor cu Comisia Europeană", arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Începând din 2018, Ungaria se numără printre cei mai mari 20 de exportatori mondiali de automobile, a mai spus Szijjarto, adăugând că în ultimii 15 ani volumul de producție al acestui sector a crescut de 3,5 ori, "depășind pragul de 10.000 de miliarde de forinți în 2022".
BYD a vândut 526.409 de automobile complet electrice în ultimul trimestru al anului trecut, detronând pentru prima dată constructorul american Tesla Inc. din poziția de cel mai mare vânzător mondial de automobile electrice.
Potrivit unor rezultate preliminare, profitul net al BYD a crescut cu până la 86,5% în 2023 comparativ cu 2022. Într-un raport preliminar remis Bursei de Valori de la Shenzhen, BYD a estimat că profitul său net pentru anul trecut s-a situat undeva între 29 și 31 de miliarde de yuani (4,04 - 4,32 miliarde de dolari), o creștere procentuală de 74,46% până la 86,49% comparativ cu 2022.
CITEȘTE ȘI Platforma de cryptomonede Nexo dă statul bulgar în judecată pentru daune de peste 3 miliarde de dolariConstructorul chinez de automobile electrice BYD (”Build Your Dreams”) - prmul producător mondial și marele rival al Tesla - a anunțat anul treccut că vrea să se extindă pe piața din Uniunea Europeană (UE) și urmează să construiască o uzină de mașini în Ungaria.
”BYD se pregătește să construiască prima sa uzină de mașini private la Szeged, în Ungaria, marcând o etapă semnificativă către mobilitatea verde în Europa”, anunță BYD Europe.
CITEȘTE ȘI Vladimir Putin a confiscat activele celui mai mare dealer auto din RusiaPrin această nouă uzină de automobile, grupul ”speră să accelereze intrarea vehiculelor de turism cu energie nouă pe piața europeană, să-și aprofundeze prezența mondială și să promoveze în mod activ transformarea verde a infrastructurilor energetice mondiale”, anunță el.
Uzina urmează să fie construită în etape și să creeze mii de locuri de muncă la fața locului, anunță BYD.
Ea ”va fi una dintre investițiile cele mai importante din istoria și economia Ungariei”, se felicită într-un comunicat minitrul ungar de Externe Peter Szijjarto, fără să prezinte cifre.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO&FOTO Atac armat la Praga: Mai mulți morți și zeci de rănițiUngaria este pe cale de a deveni un producător major de baterii de vehicule electrice - a doua în UE, după Germania -, la o uzină uriașă prevăzută tot de un grup chinez, CATL.
Anterior a fost relatat că BYD și statul ungar sunt aproape de momentul la care vor anunța o investiție mare pentru construcția unei uzine de mașini electrice la Szeged, oraș situat la 175 km de Budapesta și 100 de km de Arad. Investiția va fi de ordinul miliardelor de euro și va fi cea mai mare uzină a unui producător auto chinez în Europa, scrie Financial Times.
Discuțiile se poartă de mai multe luni, iar cei de la BYD au avut în vedere mai multe țări europene pentru mega-uzină: Franța, Germania, Spania, Polonia, Ungaria.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Finanțele aduc clarificări la transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, accize și TVABYD va fabrica și baterii pentru electrice, capitol la care este foarte bună, așa că investiția va fi mare.
Ungaria a atras mari investiții din domeniul auto, datorită politicii promovate de Viktor Orban care oferă subvenții mari. Contează enorm și infrastructura, dar și forța de muncă mult mai ieftină decât în Vest.
Ungaria este parte a proiectului chinez de infrastructură Belt and Road Initiative și unul dintre proiectele care se fac și cu bani din China este noua cale ferată Budapesta - Belgrad.
BYD are o mică uzină de autobuze în Ungaria.
CITEȘTE ȘI FOTO Rusia a prezentat prototipul mașinii electrice Amber, care a devenit rapid ținta glumelor. Supranumit sarcastic “Tesla Killer”BYD este o companie mamut, având peste 630.000 de angajați, conform propriilor date. Va încheia anul cu aproape două milioane de mașini electrice produse, iar în Europa are în gamă cinci modele, cu prețuri între 30.000 și 72.000 de euro.
BYD a intrat începând cu anul 2022, în mai multe țări europene și, față de acum un deceniu, calitatea mașinilor companiei a crescut mult, sunt și tot mai multe tehnologii pe ele și s-a lucrat mult la capitolul design exterior, iar pentru asta BYD a angajat și designeri europeni.
Cele mai optimiste analize de piață arată că mărcile chineze ar putea ajunge să aibă 15% din piața europeană a mașinilor full-electrice, iar BYD ar putea ajunge să vândă nu câteva mii de electrice pe an, ci 500.000.