Ministrul interimar al dezvoltării regionale din Bulgaria, Violeta Koritarova, a anunțat miercuri că lucrările de reparații pe tronsonul bulgăresc al podului Giurgiu-Ruse vor dura doi ani, transmite BTA, citată de Rador. În tot acest timp, traficul se va desfășura pe o singură bandă și va fi semaforizat.
Ministrul bulgar a declarat că eventuala reluare a liniei de feribot dintre Ruse și Giurgiu ar prelua între 20%-30% din traficul greu, ceea ce, la rândul său, ar ușura traficul autoturismelor pe pod.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Durata reparațiilor la pod va fi de doi ani, lucrându-se zilnic, timp de 10-12 ore pe zi, doar pe timp de zi.
Lucrările de construcție vor fi executate în șase etape. Primele două includ reparația principală a pasajului superior al podului de pe teritoriul bulgar. Pentru derularea activităților, va fi închis un tronson cu o lungime de circa 400 de metri.
Într-o primă fază, circulația va fi restricționată pe banda de intrare în Bulgaria, iar ulterior, pe cea de ieșire, în direcția spre România. Timpul estimat pentru finalizarea lucrărilor de reparație pe acest tronson este de aproximativ patru luni și jumătate pentru fiecare dintre benzi.
Pentru o mai bună organizare a circulației, reglementarea traficului se va realiza cu ajutorul unui semafor cu sistem de operare adaptiv, care va putea fi mutat și amplasat în partea podului aflată în reparații.
Dimensiunea și înălțimea construcției nu permit munca în siguranță pe timp de noapte, iar protecția vieții și sănătății călătorilor și lucrătorilor este cea mai importantă, au transmis autoritățile bulgare.
Traseul de pe teritoriul bulgar al Podului Ruse-Giurgiu are o lungime totală de 1.057 de metri. De la inaugurarea sa, în urmă cu 70 de ani – în 1954, nu au mai fost efectuate reparații majore.
CITEȘTE ȘI FOTO Samsung și-a prezentat noile smartwatch-uri inteligentePrimarul orașului Ruse, Pencio Milkov, a subliniat că această reparație era așteptată de mult timp. „Mă voi bucura să ne adunăm în acest loc, dar pentru a începe construcția unui al doilea pod peste Dunăre, lângă Ruse, și nu să mă bucur că facem reparații de bază ale podului vechi”, a comentat Milkov.
Potrivit ambasadorului Bulgariei în România, Radko Vlaikov, construirea de noi poduri între cele două țări nu este o problemă legată atât de bani, cât de voință politică, pe care statul bulgar o deține.