Agenți ruși ar fi chetuit zeci de mii de dolari ca să cumpere conținuturi sponsorizate (”ads”, în engleză) în cadrul produselor Google - inclusiv pe YouTube și Google search, dezvăluie ziare americane, scrie The Associated Press.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Conturi cu legături cu Guvernul rus au cheltuit 4.700 de dolari să achiziționeze asemenea conținuturi și căutări, iar alți 53.000 de dolari au fost cheltuiți pe conținuturi politice achiziționate de pe teritoriul rus, de la adrese ruse de Internet sau în monedă rusă, dezvăluie The New York Times (NYT), care citează o sursă la curent cu această anchetă în curs a gigantului, scrie News.ro.
Cotidianul The Washington Post (WP) a dezvăluit anterior, citând de asemenea surse la curent cu ancheta, că gigantul în domeniul tehnologiei prezintă această campanie de dezinformare susținută de Rusia în contextul în care ia în calcul să se prezinte la audieri în Congres luna viitoare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rețelele de socializare Facebook și Twitter au anunțat deja că se vor prezenta la audieri.
Compania a descoperit această prezență rusă după ce a analizat informații împărtășite de Twitter și Facebook, dar și în urma propriilor investigații și a unor ponturi de la cercetători externi, potrivit celor două publicații.
Google a anunțat într-un comunicat că dispune de un ”set de reguli stricte cu privire la «ads», inclusiv restricții ale țintirii prin «ads» politice și interdicții de țintire în funcție de rasă și religie”.
”Examinăm mai îndeaproape tentative de abuzare a sistemelor noastre, în colaborare cu cercetători și alte companii, și vom oferi susținere unor anchete în curs”, se arată în comunicat.
Facebook a predat Congresului aproximativ 3.000 de conținuturi sponsorizate de ruși.
Agenții americane în domeniul informațiiilor au conchis că președintele rus Vladimir Putin a fost cel care a condus o campanie de dezinformare vizând să-l ajute pe Donald Trump să obțină victoria în alegerile americane din 2016.