Vkusno I Tocika, fostul McDonald's din Rusia, a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri cu 15-20% după ce s-a deschis sub noul brand, a declarat pentru TASS ombudsmanul pentru restaurantele din Moscova și suburbiile capitalei, Serghei Mironov.
”Cifra de afaceri a Vkusno I Tocika a scăzut cu 15-20%, conform estimărilor noastre”, a dezvăluit el.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
McDonald's și-a închis toate restaurantele din Rusia pe 14 martie. Pe 16 mai, gigantul global de fast-food, a cărui cotă pe această piață ajunsese la 7%, și-a anunțat retragerea din Rusia și, prin medierea Ministerului Industriei și Comerțului, a vândut afacerea către Alexander Govor.
Din 12 iunie, lanțul de restaurante funcționează sub marca Vkusno I Tocika (care se traduce prin Gustos și Atât), scrie News.ro.
Mironov a menționat că o situație similară se va întâmpla cu restaurantele care operează în Rusia sub eticheta KFC, după rebranding.
Potrivit expertului, micii francizați ”care au puncte de vânzare unice” vor continua să funcționeze. Va fi mai dificil pentru marii deținători de franciză. Dar vor funcționa atunci când li se va asigura finanțare bancară.
Anterior, Serviciul Federal Antimonopol (FAS) a dat undă verde ofertei Smart Service de a achiziționa afacerea rusă a KFC.
Compania va deține 70 de restaurante și va deveni francizor pentru peste o mie de magazine partenere. După încheierea acordului, atât restaurantele proprii ale lanțului, cât și restaurantele partenere vor continua să funcționeze sub brandul Rostic, ale cărui drepturi sunt de asemenea transferate în cadrul acordului, a adăugat FAS.