De la 1 martie vor rămâne 22 din cele 65 de tipuri de facilități, iar transportul în comun va fi gratuit pentru cei sub 14 ani și peste 65 de ani.
De la 1 martie, sistemul tarifar în transportul în comun se va schimba: cei sub 14 ani pot călătorie gratuit. Guvernul va introduce și noi bilete de o zi în locul abonamentelor, care vor fi desființate, și va reforma sistemul de reduceri. Astfel biletul de o zi denumit „Județ24” (Vármegye24) va costa 999 de forinți (13,11 lei), iar cel denumit „Ungaria24” (Magyarország24) va costa 4.999 de forinți (65,58 lei) și pot fi folosite nelimitat la toate cursele companiilor de stat din sectorul transportului public, MÁV și Volán, relatează Vilaggazdasag , citată de Rador Radio România.
De la 1 martie vor rămâne 22 din cele 65 de tipuri de reduceri, iar toate vor asigura o reducere de 50 la sută la călătorii.
Facilitatea de călătorie gratuită pentru cei peste 65 de ani va fi extinsă și pentru cei sub 14 ani, iar cei cu vârsta cuprinsă între 14 și 25 de ani pot călători cu o reducere de 50 la sută dacă nu achiziționează un abonament, la fel și cei care lucrează în serviciul public – educație, sănătate – dacă se înregistrează pentru a profita de reducere.
Pensionarii cu vârsta sub 65 de ani pot cumpăra cu reducere abonamentele „Județ24” și „Ungaria24”, iar cei care au beneficiat și până acum de o reducere de 90 la sută – persoane cu dizabilități, persoanele care suferă de o boală care necesită îngrijire pe termen lung, și cei cu familii numeroase – vor putea călători gratuit în țară cu cursele MÁV și Volán. MÁV asigură, de asemenea, călătoriile în transportul public local gratuit pentru deținătorii unei cărți de identitate maghiare.
După cartea verde, în Ungaria reducerea în transportul în comun a fost de 90 la sută de patru ori pe an, însă după noua reformă tarifară, începând din martie, maghiarii de dincolo de granițele Ungariei vor avea dreptul la călătorii gratuite nelimitate.
Ar putea fi găsită o soluție pentru acceptarea abonamentelor BKK (Centrul de transport din Budapesta)
Ministrul Construcțiilor și Transporturilor, János Lázár, a declarat la Debrețin că au făcut o ofertă „echitabilă și corectă”, pe care Budapesta nu a acceptat-o, de aceea datorează prețul serviciilor din 2022 și 2023, și în continuare nu au ajuns la un numitor comun în ceea ce privește condițiile în care ar putea continua în 2024.
CITEȘTE ȘI Tarom a modificat programul zborurilor dintre București și Baia Mare, mărind numărul curselor„Noi suntem de acord cu abonamentele lunare pentru Budapesta pe cursele companiilor de transport MÁV, HÉV și Volánbusz, dar și Capitala trebuie să fie de acord cu abonamentele „Județ24” și „Ungaria24” în transportul în comun asigurat de BKK, a declarat János Lázár, care a adăugat că recomandarea făcută de primarul general Gergely Karácsony este în vigoare până la 1 martie.
Răspunzând la o întrebare adresată de un jurnalist, ministrul Construcțiilor și Transporturilor a explicat că statul încasează doar unu la sută, respectiv 440 de milioane de forinți din abonamentele valabile pentru transportul în comun la Budapesta, în timp ce serviciul costă 4,7 miliarde de forinți, la care Capitala primește și un sprijin în valoare de 12 miliarde de forinți.