În condițiile în care sărbătorile din luna mai marchează debutul turismului la Marea Neagră, bulgarii și turiștii străini care se pregătesc de evadările lor anuale se confruntă cu o realitate dură: călătoriile în acest an vor fi mai costisitoare, cheltuielile fiind așteptate să fie mai mari cu 10 - 15% comparativ cu anul trecut, a anunțat Dimitrina Goranova, președintele asociației tur-operatorilor din Bulgaria, informează Novinite.
Goranova a scos în evidență semnificația alegerii destinației în timpul Paștelui Ortodox, arătând că mulți bulgari preferă locurile în care pot să celebreze și această sărbătoare. Deloc surprinzător, Grecia este destinația preferată, datorită plajelor ei pitorești și a festivităților prilejuite de celebrarea sărbătorilor pascale. Totuși, a subliniat oficialul, a sporit interesul și pentru destinații ca Albania, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În timp ce Bulgaria rămâne locul favorit pentru turiștii români în timpul Paștelui, Goranova a subliniat necesitatea ca stațiunile să se pregătească adecvat pentru afluxul de vizitatori. Chiar dacă hotelurile fac pregătiri, turiștii pot găsi și locuri unde facilitățile sunt închise, iar curățenia nu este adecvată, ceea ce afectează impresia generală.
Pe lângă turismul la Marea Neagră, Bulgaria face eforturi pentru extinderea turismului cultural și circular, atrăgând vizitatori din Germania, Marea Britanie și Spania. Totuși, costul călătoriilor a crescut semnificativ, cu 10 - 15% comparativ cu anul trecut, a avertizat Goranova. În pofida majorării cheltuielilor, bulgarii nu și-au redus semnificativ planurile de călătorii și au revenit la practica rezervărilor timpurii.
În condițiile în care bulgarii și turiștii străini se confruntă cu costuri mai ridicate de călătorie, industria turismului se pregătește de un sezon dificil. Pe fondul incertitudinilor care persistă din timpul pandemiei, călătorilor li se cere să facă planuri meticuloase și să exploreze opțiuni de călătorie rentabile, pentru a profita la maximum de vacanțele lor.