Autoritățile vor primi cereri de eliberare a pașapoartelor simple electronice, respectiv a pașapoartelor simple temporare numai de la persoanele care dovedesc cu documente că este absolut necesar să plece în afara țării în maximum 30 de zile de la depunerea cererii.
Măsura a fost luată de Ministerul Afacerilor Interne și este prezentată ca un instrument de a preveni răspândirea infectării cu noul tip de coronavirus. România se află în stare de urgență pentru 30 de zile.

Astfel, ministerul recomandă cetățenilor ca, anterior efectuării programării on-line, să transmită prin e-mail documentele din care rezultă necesitatea unei călătorii.
Programările on-line sunt efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro.
De asemenea, transmiterea pașaportului simplu electronic la adresa de domiciliu/reședință din țară a titularului ori a persoanei care a formulat cererea, prin serviciul de curierat, se va face exclusiv în baza unei solicitări adresate prin e-mail/poștă de către titular, respectiv persoana care a formulat cererea/ părintele/reprezentantul legal în cazul minorilor cu vârsta sub 14 ani.

Primirea cererilor privind exercitarea dreptului la liberă circulație în străinătate/istoric pașapoarte/ scutire taxe vamale, precum și furnizarea datelor din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple și eliberarea adeverințelor/comunicărilor corespunzătoare, se va face exclusiv prin corespondență poștală sau electronică, numai pentru persoanele care prezintă documente care justifică urgența solicitării.