Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a închis 11 camere ale Hotelului Radisson Blu din București, deoarece pereții erau murdari, iar unele piese de mobilier și protecții pentru saltea erau pătate. De asemenea, în bucătărie au fost găsite produse expirate. Unitatea de cazare a fost amendată cu 33.000 de lei. UPDATE Mai jos recția hotelului
ANPC a transmis, vineri, printr-un comunicat de presă, că reprezentanții instituției s-au autosesizat cu privire la modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorul economic S.C. Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blu), iar la data de 10 februarie, o echipă de control de la Comisariatul Municipiului București, a făcut o acțiune de control la hotelul de cinci stele din centrul Capitalei, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În urma verificărilor, comisarii ANPC au descoperit mai multe nereguli în zona de bucătărie. Astfel, erau utilizate materii prime și produse semifinite cu data limită de consum depașită (sosuri, condimente, lapte etc), erau produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora; erau menținute în aceleași spații frigorifice produse din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau intregi) și produse lactate ambalate; erau folosite ustensile cu grad avansat de uzură, un grătar neigienizat, nu erau traduse în română ingredientele din listele meniu, reziduurile solide era colectate în recipiente neacoperite, amplasate în spații de prelucrare.
De asemenea, în zona de cazare au fost găsite abateri în 11 camere care erau libere la momentul controlului, printre care existența unor pereți murdari, utilizarea unor piese de mobilier cu porțiuni exfoliate, pătate sau rupte, a unor protecții pentru saltea pătate, deficiențe de informare a turiștilor, în camere (informare incompletă și doar în limba engleză).
”Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta! Mobilier parcă scos de la amanet, produse expirate de ani buni, totul ca la carte, dar cartea de joc a unui ansamblu turistic de top. Dar asta acum mulți ani! Micul dejun recuperat pentru ziua următoare, curățenie de la paștele trecut și camerele degradate, murdare și cu mobilier mai vechi decât cel din anticariat! Ieri dimineață, invitat fiind la o dezbatere organizată la Hotel Radisson, am avut ocazia, până la începerea întâlnirii, să mă plimb prin holul hotelului, să stau la bar și, poate cel mai important, să analizez activitatea angajaților hotelului. Curățenia făcută de mântuială, barul dezordonat și atitudinea lucrătorilor de acolo m-au determinat să chem o echipă de comisari să verifice întreaga activitate! Singurul lucru de cinci stele este numele,” a declarat președintele ANPC, Horia Constantinescu.
Astfel, în urma verificărilor au fost date amenzi în valoare totală de 33.000 de lei, au fost închise temporare camerele cu probleme până la remedierea deficiențelor și au fost oprite de la comercializare produsele alimentare neconforme.
UPDATE Sâmbătă ora 22.54 Radisson Blu a transmis următorul mesaj:
"Ca lider de piață și membru al Grupului Radisson, preocuparea noastră principală este să le oferim celor care ne trec pragul o experiență la cele mai înalte standarde. Unul dintre obiectivele principale ale Radisson Blu București este să apreciem feedback-ul pe care îl primim din partea fiecărui oaspete al nostru. Ca brand hotelier premium, Radisson Blu București urmărește să fie aliniat la standardele de calitate care vizează asigurarea celor mai bune condiții pentru clienții noștri, precum și la standardele mărcii Radisson Blu, aspecte calitative care fac obiectul unui audit intern anual.
Situația din prezent, care a atras atenția publicului și a media, se referă la o zonă limitată și la un moment punctual care nu sunt relevante pentru standardul și experiența oferită clienților. Cu toate acestea, suntem deschiși oricărei inspecții întrucât ne oferă ocazia de a ne îmbunătăți
protocoalele zilnice de verificare și de a ne păstra standardele de calitate. Cu această ocazie, dorim să le mulțumim tuturor oaspeților noștri care ne-au oferit feedback-ul lor zi de zi. Considerăm că fiecare opinie este extrem de importantă și inclusiv, în cazul unei opinii negative, reprezintă o oportunitate să remediem și să îmbunătățim pe mai departe serviciile noastre și experiența vizitatorilor. Totodată, considerăm binevenite verificările și orice formă de audit, precum și rezultatele lor, întrucât ne vor servi pentru a realiza progrese calitative și a ne ajusta serviciile.
Apreciem faptul că ANPC se concentrează pe poziționarea și calitatea serviciilor din sectorul ospitalității, având încrederecă vor continua eforturile de a monitoriza consecvent și a inspecta întreaga piață, pentru a susține creșterea calitativă a serviciilor din acest sector. Angajamentul nostru este de a îmbunătăți permanent serviciile și experiența vizitatorilor noștri, iar în cazul acestei situații specifice, am luat măsuri imediate de a remedia situația raportată. Anual, ne trec pragul mii de oaspeți care ne oferă evaluări pozitive, contribuind la poziționarea noastră ca unul dintre principalele hoteluri din România. Am găzduit un segment larg de vizitatori, de la familii tinere, la șefi de stat și celebrități care s-au declarat, cu toții, mulțumiți de experiența pe care au avut-o aici.
Este cunoscut faptul că gradul de ocupare al tuturor hotelurilor a fost foarte scăzut în timpul pandemiei Covid-19 și, prin urmare, majoritatea hotelurilor au fost închise. Chiar dacă unele camere nu au fost folosite și întreținute mai mult de un an din cauza pandemiei Covid – 19, Radisson Blu a decis să rămână deschis cu un inventar redus pentru a asigura continuitate forței de muncă și pentru servirea oaspeților (inclusiv autorităților locale pentru găzduirea medicilor în timpul pandemiei Covid-19). Situația actuală, așa cum a fost prezentată în mass- media denotă doar o imagine statică generată de o multitudine de factori atipici determinată de pandemia Covid-19 (restricții, acces redus la forța de muncă și la furnizori de servicii etc.). Radisson Blu investește constant pentru îmbunătățirea experienței oaspeților, iar camerele sunt întreținute în mod constant și complet modernizate periodic. În ultimii 2 ani, chiar și în contextul pandemiei Covid-19 și al tuturor restricțiilor, Radisson Blu a angajat aproximativ 20 de milioane de euro pentru a renova complet două corpuri de clădire cu 200 de camere (care urmează să fie deschise până la sfârșitul acestui an) și a renovat alte 50 de camere. În plus, întreaga zonă de recepție, bar și terasa exterioară au fost renovate după o investiție de peste 1,5 milioane de euro, recunoscută drept una dintre cele mai mari investiții din sectorul HoReCa.
În spiritul angajamentului său pentru curățenie și siguranță, Grupul Radisson este partener SGS, cea mai importantă companie de inspecție, verificare, testare și certificare, recunoscută ca reper global de calitate și integritate. În 2020, împreună cu SGS, Grupul Radisson a lucrat la dezvoltarea și validarea unui set de protocoale superioare de sănătate și siguranță, întărind astfel programul riguros de curățenie și dezinfecție existent deja. Protocolul de Siguranță al Hotelurilor Radisson, rezultat din această colaborare, este o etichetă oficială care atestă curățenia și dezinfecția."