Specializată în vacanțe în stațiunile românești de la Marea Neagră, agenția de turism online Litoralulromanesc.ro, a încheiat anul trecut cu vânzări de 23 de milioane de euro reprezentând exclusiv pachete pe Litoral, cu 43,7% mai mult decât în anul 2017. Prin intermediul agenției au plecat în vacanțe la mare în România aproximativ 150.000 de turiști, față de 100.000 în anul precedent. Un român a plătit anul trecut 22.000 de lei pentru un sejur de 18 zile într-un hotel de cinci stele din Mamaia.
"Creșterea de peste 40% se înscrie în ritmul pe care l-am avut în ultimii 10 ani și se datorează atât unor motive obiective, cum ar fi tendința de creștere a pieței și migrarea multor turiști din mediul offline în cel online, dar și, mai ales, a unor motive subiective, care țin de politica noastră comercială și de operare și capacitatea de a procesa volume foarte mari de rezervări", spune Ionuț Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.
În fiecare an, peste 400 000 de euro sunt investiți în dezvoltarea sistemelor software le agenției, pentru eficentizarea fluxurilor operaționale. Anul 2018 a adus și o creștere a numarului de angajați cu 40%, pentru a putea face față creșterii numărului de turiști.
LitoralulRomanesc.ro afișează ofertele de la peste 300 de hoteluri de pe Litoral cu care are contract, dintre care 9 hoteluri de 5 stele, 63 de 4 stele, 170 de 3 stele si peste 50 de 2 stele. Cel mai scump pachet vândut anul trecut a costat 22.000 de lei și a reprezentat o vacanța în stațiunea Mamaia de 18 zile, la un hotel de 5 stele. Cel mai ieftin sejur a costat 360 lei pentru 5 nopti de cazare.
Pentru o vacanță de 5 zile pe Litoral, un turist a plătit, în medie, anul trecut, aproximativ 1.700 lei.
Ponderea cea mai mare în vânzările agenției au avut-o pachetele la mare care au inclus servicii de cazare și una sau doua mese. Și pachetele all inclusive au avut o dinamică foarte bună, dar numărul lor este, în continuare, destul de mic în raport cu cererea existentă.
"Tichetele de vacanțe de anul trecut au făcut ca volumul de turiști pe litoral să crească puternic, fiind multe cazuri în care cei care nu și-au rezervat vacanțele din timp nu au găsit locuri în hotelurile preferate în perioada dorită sau, în unele situații, nu au reușit deloc să-și achiziționeze cazarea la mare. Pentru că și în acest an se vor acorda vouchere de vacanță pentru bugetari, pentru a fi siguri că găsesc locuri pe litoralul românesc, turiștii ar trebui să-și rezerve vacanțele cât mai din timp, lucru pe care mulți dintre ei l-au învățat deja. Litoralulromânesc.ro a vândut, spre exemplu, în fiecare zi din luna ianuarie peste 500 de vacanțe pe Litoral pentru la vară", a mai spus Ionuț Nedea.
O altă tendință este aceea că din ce în ce mai mulți români care locuiesc sau/și lucrează în străinătate își rezervă online vacanțe la mare, numărul acestora ajungând la 8% din totalul rezervărilor. De cele mai multe ori, aceștia vin însoțiți de prieteni din țara în care trăiesc.
"Anul acesta am previzionat o creștere de 30%, însă sunt premise, dacă nu vor exista factori perturbatori, să avem o creștere a cifrei vânzărilor de până la 35-37%. Vom continua să investim în tehnologie software pentru îmbunătățirea și eficentizarea tuturor proceselor noastre, iar acest lucru include și lansarea noii versiuni îmbunătățite a site-ului LitoralulRomanesc.ro. De asemenea, în contextul actual al pieței de turism românești, prin politica noastră comercială și, totodată. prin instrumentele de garantare pe care le avem la dispoziție, garantăm în proporție de 100%, toate pachetele turistice achiziționate prin intermediul agenției noastre", a precizat Ionuț Nedea.
Litoralulromanesc.ro, deținut de compania Creative Eye SRL din Constanța, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare vânzător de vacanțe în stațiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turiști, cât și ca vânzări. Litoralulromanesc.ro a înregistrat anul trecut un volum de vânzări de 23 milioane de euro (la Ministerul Finanțelor este raportat doar comisionul, așa cum se întâmplă în cazul multor agenții de turism), iar prin intermediul agenției au ajuns anul trecut în stațiunile românești de la Marea Neagră peste 150.000 de turiști. Portalul promovează peste 300 de structuri de cazare în 13 stațiuni de pe litoralul românesc, de la unități de o stea până la cele de cinci stele.