Starwood vrea să renunțe la acordul cu Marriott în favoarea asigurătorului chinez Anbang

Starwood vrea să renunțe la acordul cu Marriott în favoarea asigurătorului chinez Anbang
scris 18 mar 2016

Compania Starwood Hotels & Resorts Worldwide, care deține brandul Sheraton, a anunțat că intenționează să accepte oferta de preluare făcută de un grup de companii, condus de asigurătorul chinez Anbang Insurance Group, deși a încheiat, anul trecut, un acord în acest sens cu Marriott International, transmit Bloomberg și CNBC.

Decizia vine după ce oferta Anbang Insurance a fost majorată la 78 de dolari pe acțiune, echivalentul a 13,2 miliarde de dolari, de la 76 de dolari pe acțiune. Spre comparație, Marriott oferă doar 72 de dolari pe acțiune pentru preluarea Starwood.

Urmărește-ne și pe Google News

Marriott are la dispoziție 10 zile pentru a veni cu o nouă ofertă.

Starwood va trebui să plătească 400 de milioane de dolari către Marriott International în cazul în care va încheia un acord de preluare cu alte companii sau va retrage recomandarea făcută acționarilor de a accepta oferta Marriott.

Turiștii străini au cheltuit anul trecut 5,6 miliarde de lei în România, cu 28% mai mult decât în 2014 CITEȘTE ȘI Turiștii străini au cheltuit anul trecut 5,6 miliarde de lei în România, cu 28% mai mult decât în 2014

La începutul săptămânii, Starwood a anunțat că a primit o ofertă din partea unui grup de companii condus de asigurătorul chinez Anbang Insurance Group, în pofida faptului că a încheiat deja un acord de preluare cu Marriott. Oferta inițială era de 76 de dolari pe acțiune, echivalentul unei sume totale de 12,9 miliarde de dolari, peste suma oferită de Marriott, de 72,08 dolari pe acțiune.

Prețul oferit de grupul condus de Anbang Insurance a fost majorat la 78 de dolari de acțiune după ce reprezentanții Starwood au declarant că sprijină în continuare oferta Marriott.

În urma modificării prețului, Starwood a informat Marriott că intenționează să accepte oferta concurentă, argumentând că aceasta reprezintă o "propunere superioară".

În noiembrie anul trecut, Marriott International a anunțat că va achiziționa Starwood pentru 72,08 dolari pe acțiune, echivalentul a 12,2 miliarde de dolari, în urma tranzacției urmând să fie creat cel mai mare lanț hotelier la nivel mondial. Tranzacția a fost aprobată de acționarii ambelor companii.

Sheraton este cel mai mare brand al lanțului Starwood, alte mărci fiind St. Regis, Luxury Collection, W, Westin, Le Méridien, Four Points by Sheraton, Aloft și Element.

Primul hotel Sheraton din România a fost deschis în București în august 2015, în parteneriat cu Grand Plaza Hotel, firmă controlată indirect de omul de afaceri Radu Dimofte, care mai deține și hotelurile Ramada Parc și Ramada Plaza, tot din București.

Hotelul din București are 270 de camere, dintre care 27 apartamente executive și un apartament prezidențial, un centru de fitness, precum și zece săli de conferințe care pot găzdui împreună până la 1.400 de participanți.

Lanțul Marriott International este prezent în România de mai mulți ani prin JW Marriott Bucharest Grand Hotel din București.

viewscnt
Afla mai multe despre
marriott
sheraton
starwood
hotel
anbang
preluare
acord