Afacerile Paravion, cea mai mare agenție de turism online din România, au crescut cu peste 30% în primele nouă luni ale anului, depășind 40 de milioane de euro, sumă care reprezintă 93% din cifra de afaceri integrală realizată în 2015. Rezultatul a fost susținut de persoanele care cumpără, pe lângă bilete de avion, și servicii de cazare și rent-a-car, dar și de achizițiile făcute cu telefonul mobil, în creștere exponențială.
Potrivit informațiilor companiei, și operațiunile derulate în Turcia, prin portalul de turism Bavul.com, deținut de Paravion, au raportat un avans. Astfel, afacerile Bavul au crescut cu 17% în primele nouă luni ale acestui an, față de primele trei trimestre ale lui 2015. Cu o cifră de afaceri de 17 milioane euro în intervalul ianuarie-septembrie, Bavul.com a încheiat primele trei trimestre cu echivalentul a 80% din vânzările totale pe 2015.
În ceea ce privește rezultatele înregistrate în România, creșterea Paravion a fost susținută de avansul pe segmentele serviciilor adiționale rezervării de bilete de avion (pachete Premium, asigurări), cu un plus de 200% în primele nouă luni, comparativ cu aceeași perioadă din 2015. Și vânzările de city break-uri au crescut cu 55% în primele trimestre ale anului față de intervalul similar al anului trecut, în timp ce vânzările de bilete de avion au avansat cu 45%.
CITEȘTE ȘI Paravion: Grecia, destinația care a atras cei mai mulți români în vara 2016"Am înregistrat o creștere foarte puternică pe zona de mobile, de peste 150% a comenzilor, față de aceeași perioadă a anului anterior. Rezultatul s-a datorat atât gradului de utilizare al aplicației de mobil Paravion, ce se dezvoltă organic de la lună la lună, dar și tendinței generale de evoluți a pieței de mobile. În 2016, online-ul păstrează dinamica superioară înregistrată în ultimii ani față de piața tradițională, iar mobilitatea este un factor decisiv în turismul digital", afirmă Remus Vișan, directorul general al Paravion.
Pe segmentul biletelor de avion, compania a vândut în primele nouă luni 320.000 de tichete, iar pentru finele anului estimează 430.000 de bilete comercializate. De asemenea, numărul tranzacțiilor de căutare generate de clienții Paravion de la începutul anului până la finele lunii septembrie a depășit 110 milioane de căutari, aproape cât nivelul întregului an 2015. Potrivit estimărilor Paravion, până la sfârșitul lui decembrie, numărul de căutari pe bilete de avion va depăși 150 milioane.
La nivelul pachetelor de vacanță, situația politică din 2016 a creat un trend de schimbare a destinațiilor preferate români. Astfel, pe charter au câștigat cotă de piață Grecia, Spania și Portugalia. În ceea ce privește city break-urile, Parisul și Istanbulul au coborât pentru câteva luni din preferințele românilor, pentru ca ulterior să se redreseze.
CITEȘTE ȘI Paravion: Peste 60% din pachetele turistice din iulie, rezervate de familii cu copii. Top-ul destinațiilor externe preferate"Dacă ne uităm la prețuri, observăm că media costurilor unui pachet de vacanță, fie el charter sau city break, s-a păstrat. Turiștii sunt obișnuiți cu ofertele early booking sau last minute, fluctuațiile nefiind semnificative de la an la an. Românii s-au uitat cu mai mare atenție la pachetele pe care le achiziționează, la ce este inclus în acestea, și la serviciile opționale de care pot beneficia", explică Remus Vișan.
În top cinci destinații de vacanță rezervate în perioada ianuarie-septembrie conduce Grecia, cu insulele Creta, Zakynthos, Rhodos și Santorini, urmată de Turcia, cu Antalya, cea mai mare stațiune de pe litoralul mediteraneean. Comparativ, în 2015 topul a fost format din aceleași locații, cu diferența că Antalya a fost pe locul 3, urmată de Santorini și Rhodos.
Raportat la vânzările de bilete de avion, cele mai traficate aeroporturi au fost, în primele nouă luni, cele din Amsterdam, Istanbul, Paris, Munchen și Frankfurt, față de Amsterdam, Istanbul, Paris, Viena și Munchen în 2015.
În ceea ce privește segmentul de turiști care au generat cele mai multe vânzări pentru Paravion în intervalul ianuarie-septembrie 2016, aceștia sunt cei cu vârste între 25 și 34 de ani, cu o pondere de 45% în veniturile agenției.
CITEȘTE ȘI Paravion: O treime dintre românii care își anulează vacanțele în străinătate nu își mai pot recupera banii"Este segmentul de clienți activi, cu venituri medii și mari, din mediul urban, cunoscuți în industrie ca <<free independent travelers>>. Sunt turiști obișnuiți cu mediul online și ancorați la tot ce înseamnă digital și mobile. De altfel, în cazul Paravion, peste 90% din rezervările de bilete de avion, pachete de vacanță și alte servicii de turism adiționale au fost achitate online cu cardul", adaugă directorul general al Paravion.
Turiștii cu vârste între 35 și 44 ani au generat 25% din afacerile agenției la 9 luni, iar cei între 18 și 24 ani au contribuit cu 12% la ponderea vânzărilor de la începutul anului.
Paravion operează pe mai multe piețe din Europa de Est și în Turcia, oferind servicii precum rezervări de bilete de avion, vacanțe, închirieri auto și hotel.