Grupul Christian Tour urmează să dezvolte un proiect inovator în online, gândit pentru ”generația copiilor noștri”, prin care, de exemplu, vacanțele vor putea fi cumpărate discutând cu un calculator sau cu un Smart TV, a declarat pentru News.ro Remus Vișan, numit luna trecută director online business development la Memento Group, companie al cărei membru fondator este agenția Christian Tour, deținută de frații Cristian și Marius Pandel.
”Construim un proiect în online, având propriul departament de tehnologie, în cadrul Memento HUB. Proiectul nu este destinat doar românilor, chiar dacă în primă etapă va fi dezvoltat în România. Va fi accesibil la nivel global, pentru că ne vedem capabili să deservim turiștii din întreaga lume”, a declarat, pentru News.ro, Remus Vișan, numit luna trecută director online business development la Memento Group.
El afirmă că acest nou proiect este gândit pentru ”călătorul de mâine”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Va fi un proiect ce se bazează pe o combinație de inteligență artficială și comportament uman, pe learning-machines. Vrem o platformă care să se adapteze cerințelor clienților și să comunice emoțional cu aceștia”, precizează el.
Grupul turistic încearcă astfel să se adapteze la strategiile de dezvoltare online din piețele dezvoltate.
”Vrem să dezvoltăm o platformă pentru viitor. Și nu ne grăbim, pentru că vrem să iasă bine. Vrem un proiect de viitor cu soluții avansate. Turismul se schimbă, modelul de achiziție a unei călătorii se va schimba extraordinar de repede și la noi”, menționează Vișan, care subliniază că grupul nu vrea să fie luat prin surprindere de aceste schimbări.
El spune că tehnologia poate fi implementată având know-how-ul necesar.
CITEȘTE ȘI O aeronavă Blue Air București-Stuttgart a aterizat la Budapesta, din cauza unei defecțiuni la bord”Trăim deja într-o societate digitală. Totuși declarăm că nu avem o piață matură de e-commerce în travel. Cred că nu analizăm bine nivelul pieței. Ne concentrăm la date de genul: câți turiști sunt trimiși cu chartere în Turcia, Grecia sau Spania, care sunt câteva sute de mii și o bună parte dintre aceștia fac achiziții offline. Dar să nu uităm că mai sunt câteva milioane de turiști români care sunt serviți în online de jucători din afară”, subliniază reprezentantul Memento Group.
El afirmă totodată că agentiile neglijează faptul că vom avea o piață de 1,6 miliarde de euro a biletelor de avion în România, bilete care generează alte achiziții, hoteluri, transferuri, excursii la destinație. Sunt turiști care nu sunt luați în considerare în analiza pieței de turism în România.
“Nu știm ce fac, pentru că majoritatea își fac rezervările pe cont propriu”, explică Remus Vișan.
Este foarte important cum comunici cu clientul, mai punctează acesta.
”Probabil că va fi un șoc într-un an-doi, când se va face un salt de la achizițiile așa cum le cunoaștem acum la acele achiziții vorbind cu un SmartTV. Online-ul s-ar putea să nu mai fie peste doi ani ceea ce este azi chiar și în România. Probabil că vom vedea foarte curând mulți români făcând rezervări pe Facebook, cumpărând vacanțe discutând facil cu roboții. Tranzacția se face foarte ușor. Există deja conceptele dezvoltate și testate, dar noi vrem mult mai mult, vrem să mai facem un salt. Considerăm chatboții prezentul, iar noi vrem viitorul”, mai spune Vișan.
De asemenea, Remus Vișan consideră că piața agențiilor clasice se va contracta în perioada următoare.
CITEȘTE ȘI Recomandări ale Poliției Române pentru evitarea fraudelor informatice prin e-mail”Vor rămâne mai puține agenții din câte sunt în prezent. Nu spun că va dispărea agenția clasică, cel puțin nu în orașele mici, pentru că va rămâne o nișă de clienți care vor dori în continuare să cumpere dintr-o agenție, stând de vorbă cu un agent”, a explicat el.