Mai mult de 10% din totalul rezervărilor turiștilor români pentru vacanța de vară, fie că e în țară sau străinătate, se fac în cele patru zile ale târgului de turism care are loc în fiecare an în primele luni ale anului la București.
Românii cumpără și rezervă într-un număr mare vacanțe în această perioadă atrași de discounturile de până la 50% făcute de agențiile de turism atât la standurile din târg, cât și în agențiile pe care le au în țară, reiese dintr-un studiu al TUI TravelCenter, cea mai mare rețea de agenții de turism din România, cu 80 de sedii în toată țara.
Și la această ediție a Târgului de Turism al României, organizat în perioada 22-25 februarie la complexul expozițional Romexpo din București, discounturile practicate de agențiile de turism ajung până la 50%. Din experiența edițiilor anterioare ale târgului de primăvară, s-a constatat că 80% din vacanțele rezervate în perioada târgului beneficiază de discounturi de Early Booking de 20%, în medie (unele de 50%, altele de 10%).
CITEȘTE ȘI Costurile pe care le plătesc agențiile pentru garantarea pachetelor turistice vor fi suportate chiar de către clienți din prețul unei vacanțeRomânii cumpără din ce în ce mai mult destinații exotice, care au ajuns să ocupe în jur de 10% din volumul de vânzări total al sejururilor externe achiziționate de turiștii români. Cu toate acestea, ca volum al vânzărilor la târgul de primăvară, primul loc este ocupat de vacanțele în Turcia (35% din totalul vânzărilor), urmate de cele în Grecia (20% din rezervări), România (5%) și alte destinații 40%.
"Cei care vin la târgul de turism sunt atrași de cea mai largă ofertă de servicii turistice pentru destinațiile de vară, știind că găsesc o disponibilitate de cazare relativ mare: în 80% din hotelurile și destinațiile de vară se găsesc încă locuri, procent care, peste o lună, scade drastic până spre 40%. Estimez că, în viitorul apropiat, luna ianuarie va fi cea mai potrivită pentru târg", a declarat Cosmin Marinof, directorul de vânzări al TUI TravelCenter.
TUI TravelCenter deține cea mai extinsă rețea de agenții din România, cu 80 de birouri de vânzare, dintre care 14 se află în București, iar 21 sunt localizate în centre comerciale din țară.
TUI TravelCenter a încheiat anul 2017 cu 100 milioane euro cifră de vânzări, ponderea cea mai însemnată fiind asigurată de vânzarea de pachete turistice.