Ministerul Turismului nu a fost în stare anul trecut să cheltuiască 3,5 milioane de euro din bugetul de promovare de 5,5 milioane de euro, bani pe care i-a returnat Guvernului, nereușind nici măcar să le achite câte 50.000 de euro marilor turoperatori germani pentru a păstra ofertele turistice românești în cataloagele lor tipărite, a declarat marți într-o conferință de presă președintele ANAT, Alin Burcea.
Profit.ro a anunțat, în urmă cu două săptămâni, că Dertour, unul dintre marii turoperatori germani, scoate România din cataloage, din cauza infrastructurii proaste și a hotelurilor puține și foarte scumpe. Anterior, TUI și Neckermann, au renunțat de asemenea la România.
El a afirmat că și desființarea birourilor de turism ale României în străinătate în mai, anul trecut, nu a fost un lucru bun, pentru că acestea nu ar fi "distrus" bugetul ministerului. "Pe de altă parte, din sursele noastre, și am aflat din zece surse, bugetul de promovare al Ministerului Turismului pe 2017 n-a fost consumat. S-au cheltuit sub 2 milioane de euro din 5,5 milioane de euro. Acești bani au fost pierduți", a mai spus Burcea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Șeful ANAT mărturisește că nu poate să spună că a turismul românesc a beneficiat anul trecut de o promovare extraordinară. Din păcate, a completat el, dacă nu se investește în promovare - spoturi, televiziuni, internet, nu vin nici turiști străini.
"Nu mai suntem prezenți în catalogul tipărit al Dertour, pe când Bulgaria e. Ministerul Turismului trebuia să susțină financiar apariția în această broșură a turoperatorului german. Or tu, minister, dai înapoi trei milioane de euro necheltuiți și nu poți plăti 50.000 de euro ca să apari în catalogul acesta? De-asta avem bani de promovare, ca să-i cheltuim, iar la turoperatorii mari trebuiau dați ca să intrăm în cataloage, pentru că e o chestiune de renume. Nu știu neapărat dacă nu ne mai aduc turiști dacă nu apărem în ediția tipărită, dar renumele ni se strică foarte mult", a mai spus șeful ANAT.
România plătea, până anii trecuți, în jur de 50-100.000 de euro pentru apariția în cataloagele marilor turoperatori germani, la fel cum se întâmplă cu țările din jur precum Bulgaria sau Ungaria. După ce ministerul Turismului a renunțat să mai investească în acest tip de marketing, ofertele turistice românești au dispărut din cataloagele TUI, Neckermann și Dertour.