Una dintre cele mai mari și mai vechi agenții de turism din România, Paralela 45, și-a crescut cu 25% vânzările în primele nouă luni ale anului și estimează pentru întregul an 2018 un rulaj de aproximativ 60 de milioane de euro, din care aproximativ 10% au fost realizate online, fără asistență. Cele mai căutate destinații au fost, în acest an, Antalya, insulele grecești, Spania, Portugalia, Italia și România
Antalya, vedeta sezonul estival 2018, Grecia, Spania, Portugalia și România au fost cele mai căutate destinații din oferta turoperatorului Paralela 45 în sezonul 2018. Acesta a fost anul cu cele mai multe curse charter spre Antalya, un număr de 10 pe săptămână, cu plecare din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Târgu Mureș, dar și spre Alanya, una pe săptămână, introdusă în acest an, pentru a scurta durata de transfer a turiștilor spre Side și Alanya.
"A fost anul Antalyei, cu o creștere de 120% a vânzărilor față de anul trecut. Peste 18.000 dintre clienții noștri au mers în vacanță pe litoralul turcesc. Anul viitor vom avea cel putin șase curse charter pe săptămână din București și tot atâtea din țară și estimăm o creștere cu 20% a cererii. Le recomandăm turiștilor să profite în perioada de Early Booking de reducerile oferite de partenerii noștri turci", a declarat Alin Burcea, proprietarul Paralela 45.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a afirmat luni, într-o conferință de presă, că dacă agenția pe care o conduce ar mai fi avut încă două chartere pe săptămână spre Antalya, s-ar fi umplut și acestea. "N-am mai avut avioane disponibile. E greu să lucrezi cu chartere, atunci când nu primești oferte de la companiile aeriene", a spus Burcea luni, într-o conferință de presă.
Insulele grecești din oferta turoperatorului, cărora li s-au adăugat vara aceasta Samos și Lesbos, au înregistrat creșteri de până la 15 %, față de 2017, la un grad de ocupare a curselor charter de 98%, în timp ce cererea pentru vacanțe în Spania, Portugalia, Italia, Cipru a fost mai mare cu 10%. În cazul turismului intern, datorită voucherelor de vacanță acordate și bugetarilor în 2018, cererea de vacanțe a crescut cu 60% față de anul trecut.
Valoarea medie a unui sejur pe charter a fost de 650 de euro/persoană. Aproximativ 10% dintre clienții turoperatorului, persoane între 30 și 65 de ani, cu venituri peste medie și familiarizate cu metodele de rezervări și/sau plata online, au preferat să cumpere prin intermediul platformei web. Procentajul lor ar putea să crească anul următor la 12-15%.
Toamna și iarna, cele mai căutate vacanțe sunt circuitele Paralela 45, peste 120 de itinerarii pe șase continente cu avionul ori autocarul, a căror pondere în vânzări s-a dublat în 2018, cele în Laponia, pentru care turoperatorul organizează pentru al treilea an consecutiv curse charter înainte și în timpul Crăciunului, și cele exotice.
"Peste 300 de români merg anul acesta în Țara lui Moș Crăciun de sărbători. Pachetele de vacanță au fost lansate în iulie, când unii dintre turiști nici nu își făcuseră vacanța de vară și s-au și grăbit să rezerve locuri pentru Rovaniemi sau Levi", a precizat proprietarul Paralela 45.
De Revelion, din oferta turoperatorului nu lipsesc Antalya, Dubai, Cipru, Maldive, Singapore și Insula Bintan, Singapore și Malaezia, Thailanda, cu tarife care pornesc de la 543 de euro/persoană. Pe lângă acestea, turiștii pot alege vacanțe în marile orașe europene ori circuite în Iordania, Israel, Tunisia, India cu tarife care pornesc de de la 225 de euro și ajung pana la 1.630 de euro/persoană, cu toate taxele incluse.
Peste 50 de circuite din oferta pentru 2019 sunt deja disponibile. Cele mai solicitate sunt programele pentru Japonia, India, Maroc, Indonezia, Argentina și Brazilia, de șapte până la 20 de zile și tarife de la 890 de euro/persoană, cu toate taxele incluse.
Agenția de turism Paralela 45 a fost înființată în aprilie 1990, fiind una dintre primele trei agenții private din România. Agenția vinde zboruri charter în Spania, Grecia, Turcia, Portugalia, Croatia, circuite culturale și istorice în diverse destinații, programe pentru seniori, croaziere, vacanțe tailor made, dar are în portofoliu și pahete pentru turism de business.