Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a afirmat că impresiile turiștilor care au fost pe litoralul românesc în acest sezon estival sunt că serviciile cu închirierea șezlongurilor au fost mai scumpe decât se așteptau, dar și că plaja putea să aibă o calitate mai bună decât a avut. El a adăugat că se încearcă identificarea unor soluții legislative ”pentru ca turiștii să aibă servicii de o calitate mai bună la prețuri mai competitive”.
Mircea Fechet a participat, joi, la Neptun, la o întâlnire cu reprezentanții industriei de turism din zona de sud a litoralului, scrie News.ro
”Am discutat, de asemenea, despre modul de atribuire a contractelor de închiriere pentru plajele din România, subiect care în continuare creează discuții intense. Am pornit de la lucrurile care au mers bine pe litoral, dar am discutat și despre cele care au mers mai puțin bine. Și impresia pe care turiștii o au după efectuarea unui sejur este de multe ori aceea că serviciile cu închirierea șezlongurilor au fost mai scumpe decât se așteptau, că plaja ar fi putut să aibă o calitate mai bună decât a avut, că prețurile pe plajă și nu numai au fost mai mari decât se așteptau. Încercăm să identificăm împreună cu aceștia care sunt modificările legislative pe care trebuie să le facem pentru ca turiștii să aibă servicii de o calitate mai bună la prețuri mai competitive și mai mici. Acesta este scopul pe care l-a avut această întâlnire”, a afirmat ministrul Mediului.
Mircea Fechet a anunțat că se caută soluții ca să nu mai conteze atât de mult prețul de închiriere pentru un sector de plajă deoarece acest lucru ridică valoarea licitației.
”Încercăm să identificăm variante în care să nu mai conteze atât de mult prețul de închiriere pentru un sector de plajă pentru că o competiție foarte acerbă, care ridică foarte mult valoarea licitației, nu poate să se transpună decât într-un cost mai mare pe care îl va plăti turistul. Nimeni nu vine cu bani de acasă și încercăm să găsim soluția de mijloc. Varianta pe care am propus-o sau pe care au propus-o colegii de la Administrația Bazinală Dobrogea Litoral și colegii de la Administrația Națională Apele Române a fost aceea ca prețul să conteze doar într-un cuantum de 40%. Cu alte cuvinte, hotelierii de aici de pe litoralul Mării Negre să beneficieze de un avantaj de alte 40 de puncte atunci când ofertează sectoarele de plajă”, a explicat Mircea Fechet.