Sute de firme cu activități în comerțul de alimente, băuturi și tutun sunt verificate de Ministerul Finanțelor Publice. Autoritățile derulează o campanie de informare și verificare privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă, iar firmele găsite cu nereguli riscă sancțiuni. În perioada următoare vor fi verificări și la agențiile de turism și lanțurile de farmacii.
"Ministerul Finanțelor Publice derulează o campanie de informare și verificare privind publicitatea înșelătoare și publicitatea comparativă la un eșantion de 447 de firme, dintre care 17 mari contribuabili, care comercializează produse alimentare, băuturi și tutun (cod CAEN 4711)", potrivit unui comunicat al Ministerului Finanțelor.
Programul are ca scop informarea comercianților privind prevederile legale în domeniul publicității înșelătoare și comparative și a consecințelor defavorabile ale acestora. De asemenea, sunt analizate mesajele campaniilor publicitare pe care aceste firme le derulează în mediul on-line, presa scrisă, panotaj stradal, broșuri, pliante etc.
CITEȘTE ȘI Primăria Capitalei își face o firmă proprie de publicitate stradală, vrând să obțină de 80 ori mai mulți bani din panouriÎn cazul în care sunt constatate încălcări ale legislației în domeniu pot fi aplicate sancțiuni.
Acțiunile de informare și verificare sunt realizate de reprezentanți ai structurilor de specialitate din cadrul tuturor Direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice din țară, iar în perioada următoare vor fi demarate informări și verificări similare în următoarele domenii: comerț cu amănuntul al produselor farmaceutice în magazine specializate, activități ale agențiilor de turism și comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare.