Turcia, țară cu una din cele mai ridicate inflații din Europa, are și servicii hoteliere mai scumpe, însă societățile de turism mizează, în continuare către apetitul pentru vacanțe al românilor, în special pentru Antalya.
Vacanțele în Antalya s-au scumpit anul acesta cu aproape 20%, dar, cu toate acestea, Summer Tour se așteaptă să aducă în jur de 70.000-80.000 de turiști din România, potrivit directorului general al agenției de turism, Mahir Ahmetoglu.
"În toată lumea vorbim despre o inflație foarte mare, nu doar în Turcia. Turcia se integrează foarte bine în lume și bineînțeles că și aici avem o inflație foarte mare și fiecare hotel încearcă să facă față. În primul rând, serviciile sunt foarte importante și nu poți să tai din servicii fiindcă pentru asta vin turiștii, până la urmă. În primul rând să ne gândim la raportul dintre preț și calitate, unde Turcia stă foarte bine. Fiecare turist poate să își găsească o vacanță foarte frumoasă. Vom avea o creștere a tarifelor de vacanță undeva la 20%, dar nu numai în Turcia, ci în toată lumea", a spus acesta, potrivit Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mahir Ahmetoglu se așteaptă ca în 2023 Antalya să fie vizitată de 70.000 - 80.000 de români aduși doar de Summer Tour și spune că s-a gândit să aducă în Turcia gastronomia românească, muzica românească, dar și personal din România, pentru ca turiștii să se simtă cât mai bine.
"Noi suntem pe piață de peste 20 de ani. Acum 20 de ani am adus 1.200 de turiști (în Antalya - n.r.), anul acesta așteptăm undeva la 70.000 - 80.000 de turiști doar din România. Dacă în 20 de ani am ajuns aici, încercăm să venim cu niște oferte noi, adică să aducem gastronomia românească, să aducem și personal din România, să aducem și muzică românească. Summer Tour nu lucrează doar cu români, ci și cu nemți, cu polonezi, turiști din Azerbaidjan și, atunci, aducem undeva la 800 și ceva de mii de turiști/anual. Fiecare piață este foarte importantă pentru noi și fiind o piață nouă înseamnă că trebuie să oferim un serviciu foarte bun și, pentru noi, foarte important este ca turistul să fie mulțumit, pentru că el trebuie să vrea să se întoarcă la noi. Deci, nu putem să scădem sub standardul pe care am mers și mergem de atâția ani", a susținut acesta, la o întâlnire cu jurnaliștii români, organizată de agenția de turism Paralela 45.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Conglomeratul indian InterGlobe a vândut hotelul K+K Elisabeta, abia preluat de la Goldman Sachs. Cumpărători surprizăÎn ceea ce privește ofertele mai bune, Mahir Ahmetoglu spune că iunie este o lună cu tarife mai mici. De asemenea, acestea pot fi găsite în perioada de early booking sau în toamnă, când se cumpără vacanțe pentru anul următor.
"Sunt foarte multe variante de oferte. În iunie, de exemplu, sunt oferte foarte bune. Cele mai bune prețuri sunt cele de early booking. În septembrie - octombrie, dacă luați pentru anul următor, sunt, la fel, prețuri foarte bune", a detaliat el.
Directorul general al tur-operatorului turc, partenerul agenției de turism Paralela 45, a adăugat că are în vizor o piață nouă, respectiv Maroc, Polonia fiind de asemenea "new-entry", întrucât doar de anul trecut au început să vină în Antalya turiști polonezi.