Biroul pentru concurență din Italia a anunțat că a amendat cu 20 de milioane de euro firma care gestionează vânzările de bilete pentru vizitarea Colosseumului din Roma și șase touroperatori, acuzați că au obligat turiștii să cumpere cele mai scumpe bilete, transmite AFP.
O investigație a fost deschisă în iulie 2023, după ce organismul de supraveghere a concurenței a constatat că este 'practic imposibil' să cumperi online bilete la tariful de bază pentru a vizita celebrul amfiteatru roman, cel mai vizitat monument al Italiei.

16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Aceste șapte companii au creat un sistem de achiziție în masă a celor mai ieftine bilete cu tarif de bază folosind instrumente informatice, făcându-le indisponibile turiștilor care doreau să le cumpere online, scrie Agerpres.
Firmele în cauză, însă, ofereau turiștilor bilete mult mai scumpe - ce includeau în preț plata ghizilor, opțiuni skip-the-line etc. - pentru accesul la Colosseum.
Amenda principală, în valoare de șapte milioane de euro, a fost aplicată firmei CoopCulture, care a gestionat casa oficială de bilete a Colosseumului din 1997 până în 2024, 'pentru că a contribuit cu bună știință la fenomenul de indisponibilitate gravă și prelungită a biletelor de acces la Colosseum la prețul de bază', se precizează într-un comunicat de presă al oficiului pentru concurență.
Cei șase touroperatori sancționați sunt Tiqets International BV, GetYourGuide Deutschland GmbH, Walks LLC, Italy With Family S.r.l., City Wonders Limited și Musement S.p.A., se arată în comunicat.
Potrivit ultimelor date oficiale publicate de Ministerul Culturii, care acoperă anul 2023, Colosseumul a fost de departe cel mai vizitat monument din Italia, cu 12,3 milioane de vizitatori, înaintea Panteonului din Roma (5,19 milioane) și a Galeriilor Uffizi din Florența (5,13 milioane).