Secretarul de stat francez care răspunde de turism a discutat vineri prin videoconferință cu circa treizeci de ambasadori francezi, după anunțarea clasificării care determină condițiile de primire a turiștilor în Franța începând cu 9 iunie, relatează AFP.
Guvernul francez a publicat o clasificare bazată pe culori (verde, portocaliu și roșu) care stabilește ce călători care vin în Franța începând cu data de 9 iunie vor putea să intre fără test PCR și care vor fi supuși în continuare restricțiilor, scrie Agerpres.
"S-a intrat în cele 15 zile decisive pentru a genera dorința, a declanșa achiziția" la turiștii străini, a declarat secretarul de stat Jean-Baptiste Lemoyne la această videoconferință.
Timp de mai mult de două ore, el a vorbit rând pe rând cu ambasadorii, în principal din Europa, pentru a sonda posibilitățile de "revenire" a turiștilor în Franța, prima destinație turistică mondială înainte de pandemie, cu 90 de milioane de vizitatori anual.
"Testul PCR gratuit pentru călători este o excepție franceză care poate fi utilizată ca argument", le-a spus el ambasadorilor.
Printre țările "furnizoare" de turiști, Germania a devenit prima piață în 2020, depășind Regatul Unit, care "rămâne atent la condițiile sanitare", potrivit ambasadei Franței la Londra.
Regatul Unit, clasificat portocaliu de Franța, înregistrează în continuare o cerere puternică pentru Hexagon. Circa 13 milioane de britanici dintre cei 72 de milioane care au călătorit în 2019 au venit în Franța. Din nefericire, varianta Delta, care a înregistrat o progresie puternică în țară, ar putea perturba reluarea călătoriilor.
SUA, clasificate tot "portocaliu", păstrează un puternic interes pentru Franța, întărit de seriale precum "Emily in Paris", potrivit ambasadei Franței la Washington. Certificatele care sunt "în versiune tipărită" în SUA vor fi acceptate, a dat asigurări Jean-Baptiste Lemoyne, inclusiv pentru zborurile din 8 iunie care aterizează a doua zi la Paris.
La nivel global, apetitul pentru Franța rămâne prezent în străinătate, potrivit ambasadorilor, în pofida unei competiții "foarte serioase" a unor țări precum Grecia, Spania și Italia.
Jean-Baptiste Lemoyne începe marți un turneu european pentru a promova calitățile destinației Franța. "Nu trebuie să ne cedăm locul în termeni de atractivitate turistică", a subliniat el.
În Franța, turismul a reprezentat în 2019 57 de miliarde de euro (circa 7,5% din PIB) și 2,87 milioane de locuri de muncă.