Veniturile din turism generate în China în perioada sărbătorilor de Anul Nou Lunar, care s-au încheiat sâmbătă, au crescut cu 47,3% în ritm anual, grație unei adevărate explozii a călătoriilor în interiorul țării, arată datele oficiale, transmite Reuters.
Aceste informații date ar putea da o gură de oxigen liderilor de la Beijing, într-un moment în care a doua mare economie a lumii se confruntă cu riscul de deflație, pe fondul unei cereri slabe din partea consumatorilor, însă cu toate acestea sustenabilitatea acestui boom al turismului intern rămâne incertă, scrie Agerpres.
În perioada sărbătorilor de Anul Nou Lunar, când are lor cea mai mare migrație anuală mondială, atracțiile turistice din întreaga Chină sunt vizitate de mari grupuri de oameni.
Potrivit datelor publicate de Ministerul Culturii și Turismului, cheltuielile cu turismul intern au crescut cu 47,3% până la 632,7 miliarde yuani (87,96 miliarde de dolari) comparativ cu aceeași perioadă de sărbători din 2023. De asemenea, numărul de călătorii interne efectuate în perioada sărbătorilor din acest an a crescut cu 34,3% în ritm anul, până la 474 milioane.
Comparativ cu sărbătorile de Anul Nou Lunar din anul 2019, înainte de pandemia de COVID, cheltuielile cu turismul intern au crescut în acest an cu 7,7%, iar numărul călătoriilor interne cu 19%.
Trebuie menționat totuși că sărbătorile din 2024 au durat opt zile, cu una mai mult decât vacanța de Anul Nou Lunar din 2019. Cu toate acestea, în cifre absolute, sărbătorile mai îndelungate din acest an au impulsionat cheltuielile totale.
Pentru călătorii internaționale, China a înregistrat 13,52 milioane de intrări și ieșiri în perioada sărbătorilor de Anul Nou Lunar, de 2,8 ori mai mult decât în perioada de vacanță de anul trecut și la un nivel de 90% față de cifrele din 2019, potrivit datelor Administrației naționale pentru migrație.
CITEȘTE ȘI FOTO Aro-Palace Brașov, celebrul hotel proiectat de nepotul lui Ion Creangă - pas pentru a intra în familia gigantului HyattPe măsură ce mersul la cinema devine una dintre cele mai populare activități de distracție în perioada sărbătorilor, veniturile din box office în China au atins un nivel record de opt miliarde de yuani (1,11 miliarde de dolari) pe parcursul celor opt zile de vacanță, potrivit Administrației Naționale a Cinematografiei din China.
Economia chineză se confruntă cu numeroase provocări, inclusiv o criză în sectorul imobiliar și o cerere anemică începând de anul trecut, ceea ce îi obligă pe decidenți să reducă dobânzile pentru a impulsiona creșterea, în timp ce multe economii dezvoltate sunt concentrate pe ținerea sub control a unei inflații care se încăpățânează să rămână la un nivel ridicat.
Pe măsură ce autoritățile de la Beijing se străduiesc să creeze un echilibru între susținerea economiei, într-un moment în care presiunile deflaționiste cer noi stimulente, Banca Centrală a Chinei a lăsat nemodificată dobânda de referință.