Castelul Bran, unul din cele mai cunoscute obiective turistice românești pe plan global, a atras anul trecut 798.298 de vizitatori, plătitori de bilete, mai mulți cu aproape 27%, față de anul 2015, când i-au trecut pragul 630.206 vizitatori, plătitori de bilete, a declarat miercuri pentru News.ro Bogdana Balmuș, directorul de PR al castelului. În ceea ce privește cifra de afaceri a companiei care administrează castelul, Compania de administrare a domeniului Bran, aceasta a crescut cu peste 37%, de la 16,2 milioane lei în 2015, la 22,28 milioane lei în 2016, precizează oficialul obiectivului.
De asemenea, celor aproape 800.000 de viziatori li se adaugă alte aproape 2.200 de persoane lunar care au intrat gratuit la castel (preșcolarii, copiii instituționalizați etc), dar și cei care au participat la evenimentele publice și private, organizate pe tot parcursul anului.
„Creșterea se datorează mai multor factori. În primul rând, datorită administrației private, care și-a stabilit un plan clar de afaceri, care are ca prim scop oferirea unor servicii turistice de top, unice în sud-estul Europei”, a declarat pentru News.ro Bogdana Balmuș.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Alți factori care au determinat creșterea numărului de turiști au fost legenda Contelui Dracula, dar și „modul în care angajații Castelului Bran spun istoria patriei, poveștile frumoase ale Reginei Maria”, spune reprezentantul Castelului Bran.
În plus, Castelul Bran este deschis în fiecare zi a anului, spune directorul de PR.
Castelul Bran a deschis în vara anului trecut trei noi magazine, ”Contele”, ”Regina” și ”Rotonda”, prin care oferă produse unice, semnate de designeri renumiți, produse marcă a Castelului Bran, care se găsesc doar acolo.
“Avem vizitatori din toată lumea, dar se remarcă în special cei din SUA, Marea Britanie, Italia, Spania, Polonia, Bulgaria, Rusia, țările nordice, dar și din foarte multe țări din Asia”, a precizat Bogdana Balmuș.
Turiștii străini sunt impresionați în primul rând, de edificiul în sine, de poziționarea sa, „camerele, mobilierul, scara secretă dar, mai ales, poveștile care s-au țesut între zidurile lui și care fac referire la Castelul Bran ca fortăreață, ca reședință de vară a Reginei Maria și ca locuință permanentă a legendarului Conte Dracula”, spune oficialul Castelului Bran.
Acesta afirmă că, în acest an, vor fi continuate proiectele culturale, o parte dintre acestea intrând în tradiția Castelului Bran, dar și investițiile pentru conservarea monumentului istoric și pentru îmbunătățirea paletei de servicii pentru vizitatori.
„S-au încheiat investițiile la Casa de ceai, aceasta va fi reintrodusă în circuitul turistic, va funcționa ca restaurant. Continuă lucrările la cele două șantiere deschise în anul 2016, renovarea fațadelor de sud-est și de sud-vest ale castelului, cu refacerea picturilor murale. Pentru acestea s-au cheltuit deja peste 1 milion de lei”, menționează Bogdana Balmuș.
De asemenea, în acest an vor demara alte două lucrări, una din acestea fiind reabilitarea liftului, a puțului liftului care face legătura dintre curtea interioară a castelului și baza acestuia, din Parcul Regal, printr-un tunel.
„Aici vizitatorii vor putea beneficia de un serviciu multi-media unic în sud-estul Europei, va fi o surpriză pe care o vom dezvălui la momentul oportun. Până acum, s-au investit 1 milion de lei cu achiziționarea liftului și cu proiectele necesare, urmând să fie alocați încă 1,5 milion lei pentru executarea proiectului”, adaugă Balmuș.
A doua investiție majoră din acest an o reprezintă necesitatea executării urgente a lucrărilor de renovare, restaurare și eliminare a infestării cu ciuperca Serpula Lacrymans de la Muzeul Vama Medievală.
„Aici încă nu putem vorbi despre o sumă exactă, procedurile legale sunt în plină desfășurare, așteptăm o estimare din partea experților în cel mai scurt timp”, spune ea.
Anul acesta, pe 19 noiembrie, Castelul Bran împlinește 640 de ani de la prima atestare documentară.