După preț, localizare, clasă (numărul de stele) și posibilitatea de anulare gratuită, facilitatea de "WI-FI gratuit inclus" este pentru clienți cel mai important criteriu de selecție a unităților de cazare incluse într-o platformă de rezervări.
Mai mult decât atât, Wi-Fi-ul gratuit este, în realitate, singura facilitate solicitată în mod expres, restul constituind criterii ce țin de politica sau pozitionarea unității de cazare, relevă un studiu al Veracomp, companie furnizoare de soluții IT.
Veracomp citează presa americană, care este convinsă că generația "milenialilor" (generație care a crescut având tehnologia și accesul la informație la îndemână) va produce schimbări majore și deja imprimă tendințe și chiar modificări de conținut în modul în care sunt livrate în prezent produsele si serviciile din piață. Nici România nu face excepție și, fie că vorbim de consumatori locali sau de de turiști internaționali, prezența unei rețele wireless a devenit o cerință aproape sine-qua-non.
CITEȘTE ȘI Fiica lui Bono și-a lansat propria firmă IT&CÎn industria hotelieră americană, una dintre cele mai vizibile schimbări este cerința aproape univocă pentru servicii Wi-Fi gratuite, 55% dintre clienți neacceptând cazări care nu includ posibilitatea de conectare la internet wireless gratuit. Este generația care accesează cel mai puternic rețelele de socializare și care marchează printr-un "selfie" orice schimbare minim semnificativă.
Permanenta conectare la internet atrage și alte modificări comportamentale. Platformele dedicate pot fi accesate oricând, de oriunde, rezervările pot fi efectuate direct de pe telefonul mobil și cu aceeași viteză, iar hotelurile primesc aproape în timp real evaluări, note, observații, care influențează în mod direct poziționarea acestora. "Astfel, prezența pe platformele de rezervări (devenită oarecum obligatorie pentru supravietuire) ajută la ridicarea gradului de ocupare, dar și obligă hotelierul să reacționeze prompt la piață și cererile acesteia", se arată în studiu.